شورای شهرصفحه اصلی

امانی: تکلیف اعتبارات سازمان فرهنگی و هنری متناسب با نیازها مشخص شود

عضو شورای شهر تهران گفت: تکلیف اعتبارات سازمان فرهنگی و هنری متناسب با نیازها مشخص شود.

به گزارش شوراآنلاین،‌ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران بعد از گزارش رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: من فکر می‌کنم یکی از انتخابات خوب مدیران عالی در دوره گذشته در شهرداری تهران، انتصاب حجت الاسلام امرودی به ریاست سازمان فرهنگی هنری با توجه به تجربه ۱۲ ساله‌شان به عنوان مشاور فرهنگی شهردار،  قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود.

وی  ادامه داد: از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون تمام سازمان‌های شبیه سازمان فرهنگی هنری که مردم باید به شکل داوطلبانه از فعالیت‌هایشان استقبال کنند یا تعطیل بوده یا نیمه تعطیل بوده‌اند. اما این حجم از فعالیت در ایام کرونا نشانه از تسلط ایشان بر حوزه فرهنگی و هنری در مجموعه شهر و شهرداری تهران دارد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بحث تفکیک وظایف و جلوگیری از موازی‌کاری بین سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران یکی از موضوعاتی است که  سبقه طولانی در شهرداری تهران دارد.  در دوره چهارم لایحه‌ای جهت تفکیک وظایف و در واقع شفاف‌سازی وظایف حوزه معاون اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری آماده کردیم. بنا بود همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سازمان متمرکز شود  و معاونت اجتماعی شهرداری تهران فقط در حوزه ماموریت‌های شهرداری کار فرهنگی انجام دهد. یعنی فرهنگ شهروندی را در موضوعات حمل و نقل و ترافیک، پسماند، آلودگی هوا، همسایه مداری و آپارتمان‌نشینی تبلیغ کند.

وی  ادامه داد: بنا بود در این زمینه‌ها که ماموریت‌های اصلی شهرداری است، متمرکز شوند و همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مراکز فرهنگی هنری در سازمان فرهنگی هنری متمرکز شود. این اشکال در حال حاضر وجود دارد که برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچنان در حوزه معاونت اجتماعی انجام می‌گیرد و از این ظرفیت عظیمی که آقای امرودی به آن اشاره کردند متاسفانه استفاده نمی‌شود.

امانی با اشاره به مشکل دوم در این حوزه گفت: بحث اعتبارات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که معمولا در همه دوره‌ها متناسب با نیازها و ماموریت‌های سازمان تعریف نمی‌شود. با اینکه امسال بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان در لایحه اصلاح بودجه شهرداری به اعتبارات شما اضافه شده، اما آقای امرودی می‌گوید که تا آخر سال برای نگهداشت و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشکل دارند. یعنی بودجه‌های اجتناب‌ناپذیر سازمان است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که یک بار هم شده، ما در این دوره واقعا این مشکل را حل کنیم. کمیسیون بودجه و محاسبات شورا یک بررسی دقیقی انجام بدهد. این درد تاریخی و ماندگاری که از ابتدای فعالیت‌های سازمان همچنان به این دوره ما به ارث رسیده را حل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا