استانشورای شهرصفحه اصلی

آخرین گزارش ها از سیل سیستان و بلوچستان؛ ۴۰۰ روستا در محاصره سیلاب/ قطع‌ ۵۰۰ راه ارتباطی/ آب آشامیدنی ۱۰۰ شهرستان دچار مشکل شده/ قطعی برق در ۱۳۰ ده/ سرما و گرسنگی روستائیان را تهدید می‌کند/ جان‌باختن ۲ نفر

۴۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب قرار دارد و سرما و گرسنگی روستائیان را تهدید می‌کند.

به گزارش  شوراآنلاین، وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان طی سه روز گذشته وضعیت مردم در این مناطق را به شدت بحرانی کرده است، تا جایی آنها که در تامین اقلام امدادی و زیستی با مشکلات جدی مواجه هستند. همچنین سیل به بسیاری از زیرساخت‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی خسارت وارد کرده است و در پی سر ریز سه سد در این منطقه حدود ۵۰۰ راه مواصلاتی روستایی از بین رفته است و ارتباط با این مناطق تا به امروز میسر نبوده است. سیستان و بلوچستان در حالی در این وضعیت بحرانی به سر می‌برد که مهم‌ترین دستگاه امدادرسانی کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی؛ جمعیت هلال احمر بدون رییس است و همین مسئله در کنار دور ماندن این بحران از نظر مسئولان به دلیل شرایط کشور، به نگرانی‌ها درباره ارائه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان دامن زده است.

وزیر بهداشت فردا به سیستان و بلوچستان می‌رود

استقرار تیم‌های بهداشت در مناطق سیل‌زده برای جلوگیری از اپیدمی بیماری‌

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در تشریح تمهیدات وزارت بهداشت برای کنترل بیماری‌های واگیردار و ارائه خدمات درمانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: تمام اقدامات لازم برای فوریت‌های پزشکی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان صورت گرفته است. برای ارائه خدمات فوریت پزشکی، سه دانشگاه علوم‌پزشکی استان سیستان و بلوچستان (دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و زاهدان) در حالت آماد‌ه‌باش هستند.

وی در ادامه گفت: همچنین تمام بیمارستان‌های استان‌ سیستان و بلوچستان، اورژانس و تمام مراکز فوریت‌های پزشکی استان و استان‌های مجاور در آماده‌باش کامل هستند.

جهانپور گفت: تمام تمهیدات برای تهیه دارو و اقلام پزشکی مورد نیاز برای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان از استان‌های هم‌جوار و مرکز کشور انجام شده است. تمام تیم‌های فوریتی پزشکی و تیم‌های بهداشت محیط وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده آماده‌باش هستند تا از هرگونه اپیدمی بیماری‌های واگیردار جلوگیری کنند. در صورت نیاز بیشتر تیم‌های بهداشت محیط از مرکز اعزام خواهند شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون تیم‌های بهداشت محیط برای جلوگیری از هرگونه اپیدمی در منطقه مستقر شده‌اند.البته هنوز هیچ ‌گونه اپیدمی در منطقه گزارش نشده است، ولی تمام تیم‌های محلی برای جلوگیری از اپیدمی احتمالی بیماری‌های واگیردار مستقر شده‌اند.

جهانگیر گفت: همیشه به دنبال هرگونه بلای طبیعی، بویژه سیلاب انتظار اپیدمی بیماری وجود دارد. استقرار تیم‌های بهداشت محیط از آن جهت است که از بروز اپیدمی‌ها جلوگیری شود. امیدواریم بتوانیم این سیلاب را نیز مانند سیلاب بهار گذشته، بدون هیچ‌گونه اپیدمی پشت سربگذاریم.

جهانپور افزود: وزیر بهداشت در راس هیئتی فردا برای بررسی نحوه خدمت‌رسانی به مردم به استان و مناطق سیل‌زده سفر خواهد کرد.

مردم مناطق سیل‌زده در تامین نان هم مانده‌اند

«محمد باسط درازهی» نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: شدت بارش باران بسیار بالا بوده و دسترسی بیش از ۵۰۰ روستا و حتی شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌ها به صورت کامل قطع شده است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، وزارت راه‌وشهرسازی آن اقداماتی را که باید در سطح ملی انجام شود، ارائه نداده‌اند و با امکانات شهرستانی نمی‌توان مشکلات ناشی از سیلاب را رفع کرد و اقدامات پاسخگو نیست و دولت باید با جدیت و حساسیت بیشتری مساله را پیگیری کند.

نماینده سراوان ادامه داد: از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰ روستا در داخل آب گرفتار بودند و خسارات بسیار زیادی به روستاها وارد شده است. به علاوه بسیاری از روستاها در کنار رودخانه‌ها قرار دارند که نیازمند ایجاد سیل‌بند و اجرای طرح‌های آبخیزداری هستند تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم، چرا که این آب در حال رفتن به سمت پاکستان است و با توجه به نیاز شدید آبی استان هنوز نتوانستیم از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

 مسئولان کار احداث سیل‌بند را نیمه‌کاره رها کردند

درازهی تصریح کرد: فعلا مردم گرفتار هستند و با توجه به اینکه خانه‌های خشتی و گلی در استان بسیار است، در معرض کوچکترین باد و بارانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و احتمال خسارات جانی و مالی را بالا می‌برد و امیدواریم دولت و ستاد مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشند، اما از فرمانداران و بخشداران در ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان تشکر می‌کنم، در هر حال کمک‌ها کم است و نیازمند توجه ویژه برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده هستیم.

او تاکید کرد: بسیاری از شهرهای استان در کنار رودخانه‌ها قرار دارند و اقدامات خوبی انجام شده، اما سیل بندها باید برای تمام مسیرهای رودخانه‌ای احداث شود که تا اینجا وزارت نیرو و وزارت کشور کارها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید سیل‌بندها را احداث کنند که این مهم هنوز در بسیاری از مناطق استان محقق نشده است.

نماینده مردم سراوان درباره میزان کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: کمک‌هایی که می‌شود کافی نیست و بسیاری از مردم دسترسی به هیچ شهر دیگری ندارند و حتی در تهیه نان هم مانده‌اند.

۲ نفر جان باختند

«محمودرضا ناصح» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درباره آمار جان‌باختگان در سیل گفت: تاکنون دو نفر کشته شدند؛ یک نفر در روز گذشته در منطقه دشتیاری و یک نفر هم امروز جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون به جز مصدومان ناشی از سیل ۲۵ مادر باردار به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

ناصح خاطرنشان کرد: اورژانس کشور در این منطقه یک بالگرد از ایرانشهر در اختیار دارد که توسط آن اقدام به امدادرسانی می‌کند. همچنین به دستور رییس اورژانس کشور یک فروند بالگرد دیگر از گناباد به این منطقه اعزام شده است.

وی با انتقاد از امدادرسانی در مناطق سیل‌زده گفت: در یکی از بخشهای قصرقند ۴۰ روستا وجود دارد که تمامی مسیرهای آن قطع شده و تنها از طریق هوایی امدادرسانی امکان پذیر است. مردم در مناطق سیل‌زده به اقلام امدادی به شدت نیازمند هستند.

قطعی برق و تلفن ۱۱۲ پارچه آبادی

مسدود بودن راه‌های ارتباطی ۱۴۴ روستای قصرقند

«رحیم بخش پاک‌اندیش» فرماندار قصر قند درباره وضعیت مناطق سیل زده مناطق شهرستان قصرقند گفت:از ۱۵۱ پارچه آبادی در حوزه این شهرستان ۱۱۲ پارچه آبادی با قطعی برق و خطوط تلفن مواجهند.

پاک اندیش افزود: راه‌های ارتباطی جاده ای ۱۴۴ روستا دسترسی شان با مرکز شهرستان مسدود است. مسیر نیکشهر به قصرقند نیز قطع شده بود که با کمک مردم و عوامل راهداری بازگشایی شد.

فرماندار قصرقند ادامه داد: مهم‌ترین مشکل امدادرسانی به روستاهای شهرستان قصرقند است که امیداریم به زودی امداد‌رسانی به مناطق انجام شود و راه‌های مواصلاتی نیز به زودی توسط عوامل راهداری برای امدادرسانی زمینی بازگشایی شود.

وی گفت: چهل اصل تیره برق در مناطق سیل زده این شهرستان دچار شکستگی شده‌اند که منجر به قطعی برق در این مناطق شده است. تمامی زیر ساخت‌های کشاورزی در حریم رودخانه کاجو صددر صد تخریب و کشاورزی بخش پلنک هم صدرصد تخریب شد و ۷۰ درصد قنوات شهرستان نیز تخریب شده اند. خسارت های کلی را بعد از فروکش کردن آب برآورد و اعلام خواهیم کرد.

پاک اندیش اضافه کرد: امیدوارم امروز بتوانیم به ترتیب اولویت بسته های بالگرد که قول داده اند در استان ارسال کنند به مردم سیل زده بسته های غذایی به بخش پلنگ شهرستان قصرقند ارسال کنیم.

ارسال ۱۵ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به سیستان و بلوچستان

«مرتضی سلیمی» رییس سازمان امداد و نجات درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای گذشته به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان امدادرسانی نه از طریق زمینی به دلیل از بین رفتن جاده‌ها و نه از طریق هوایی امکان‌پذیر نبوده است.

وی ادامه داد: تا به امروز به ۳ هزار نفر در این منطقه امدادرسانی شده است و همچنین ۱۵ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به این منطقه ارسال شده است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: همچنین قند ۲۵ هزار و ۱۳۷ بسته، حبوبات ۲۴ هزار و ۲۱۲ بسته، ۱۳ تن نایلون، ۱۰ هزار و ۱۵۷ تخته پتو، ۲۱هزار و ۳۲۷ بسته شکر، ۳۲۱۷ سبد بسته غذایی یک ماهه، ۸ هزار و ۸۲۱ تخته چادر امدادی، ۱۲ هزار و ۹۸۹ بسته روغن براساس اعلام نیاز استان به مناطق تحت تاثیر سیل ارسال می‌شود.

سه فروند بالگرد در حال خدمات‌رسانی هستند

«اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیسیتان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بارندگی در این مناطق قطع شده است و امکان امدادرسانی بیشتر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از صبح امروز با توجه به وضعیت جوی مناسب، امدادرسانی از طریق هوایی نیز آغاز شده و سه فروند بالگرد در حال خدمات رسانی هستند. همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات ایجاد شده در زمینه برق، آب و تلفن در محل حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پرواز یک فروند بالگرد از نیروی هوایی ارتش به مناطق سیل‌زده کنارک گفت: از صبح امروز یک فروند بالگرد امکانات امدادی لازم را به منطقه کنارک ارسال کرده است. همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار استاندار سیستان قرار داده شده است.

نجار خاطرنشان کرد: ارزیابان در منطقه حضور دارند و با کاهش سطح آب در حال ارزیابی مناطق تحت تاثیر هستند.

وی ادامه داد: ۱۳۰ روستا با مشکل قطع برق مواجه بوده و راه ارتباطی ۵۰۰ روستا قطع شده است که برخی از این راه‌های ارتباطی به دلیل آب‌نماهایی که در محورهای مواصلاتی قرار دارند، قطع شده و تا زمان فروکش کردن آب امکان دسترسی به این مناطق وجود ندارد.

 

رهاسازی ۲۰۰ خودرو از مسیر سیلاب

او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ روستا با مشکل آب آشامیدنی مواجه شده بودند که از طریق بسته‌های آب معدنی در تلاش هستیم تا مشکلات این روستاها را برطرف کنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در بخش کشاورزی آسیب‌های جدی وارد شده است، گفت: طی روزهای گذشته ۲ هزار نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که خوشبختانه نجات پیدا کردند و ۲۰۰ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده‌اند. همچنین مسیر ارتباطی ایرانشهر به فهنوج بازگشایی شده است.

نجار درباره آمار کشته‌شدگان دراین حادثه گفت: تعداد کمی آمار غیررسمی اعلام می‌شود که ما آن را تایید نمی‌کنیم.

وی درباره سرریز شدن سه سد در این استان گفت: بخشی از سیلاب‌های موجود به دلیل سرریز این سدها است و ما امیدواریم که با این بارش‌ها مشکلات آبی منطقه نیز برطرف شود.

امدادرسانی ضعیف به مناطق سیل‌زده

مردم از ترس غرق شدن به بالای درخت و پشت بام‌ها پناه برده‌اند 

«ادریس حسن پور» مسئول کمیسیون گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امدادرسانی و امکانات به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف است و مردم از ترس غرق شدن به پشت بام خانه ها و درختان پناه برده اند.

وی گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان ۳ فروند بالگرد جوابگوی امدادرسانی به مناطق سیل زده نیست و برای امدادرسانی به بالگردهای بیشتری نیاز است.

مسئول کمیسیون گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مناطق دشتیاری و زرآباد تعدادی مفقود شده بودند که خوشبختانه امروز پیدا شدند و همچنین مفقود شدن یک کودک گزارش شده بود که وی نیز در کنار رودخانه دشتیاری پیدا شد.

حسن پور اضافه کرد: بیشتر روستاهای کنار رودخانه ها بین ۲ تا ۸ متر زیر آب رفته اند و راه های دسترسی جاده ای مسدود است و امدادرسانی ها باید از طریق بالگرد انجام شود. مردم محلی با قایق در حال امدادرسانی به این مناطق هستند.

وی بیان کرد: هنوز از وضعیت تعدادی از روستاها که در محاصره آب هستند کاملا بی خبریم.

محموله‌های امدادی هلال‌احمر در حال ارسال به استان سیستان و بلوچستان

«عباسعلی ارجمندی» مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت سیلاب در این استان گفت: در داخل منطقه آب فروکش کرده است و در امدادرسانی هوایی تعداد بالگردها از دو به شش بالگرد افزایش یافته است. بالگرد هلال احمر جمهوری اسلامی از مسیر کرمان وارد استان شده است. همچنین محموله‌های امدادی هلال‌احمر از راه‌های هوایی تا ساعاتی دیگر به کنارک وارد می‌شود و اقلام امدادی بین مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: محموله‌های امدادی هلال احمر از استان‌های کرمان، خراسان شمالی، زنجان و تهران در حال ارسال به استان سیستان و بلوچستان است.

ارجمندی درباره حضور تیم‌های امدادی در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: ۶۵ گروه جهادی سپاه در قالب ۳۱۰۰ نفر نیروی امدادی در منطقه فعال هستند و ۱۰ تیم تخصصی دامپزشکی از سوی سپاه به منطقه وارد شدند. همچنین ۶۵ دستگاه سبک و سنگین از سوی سپاه به منطقه وارد شده است.

وی ادامه داد: پنج گروه مهندسی سپاه نیز در منطقه در حال فعالیت هستند و نیروی انتظامی نیز علاوه بر تامین امنیت مناطق سیل‌زده یک عدد بالگرد نیز در اختیار ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گذاشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده که نیروی انسانی و آشپزخانه‌های صحرایی خود را به منطقه اعزام کند.

وی درباره تلفات جانی سیل در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده است و تاکید می‌کنم آمار باید از طریق ستاد مدیریت بحران هر شهرستان اعلام شود و از آنجایی که تا این لحظه تلفات اعلام نشده است، خبرهادرباره جان باختن تعداد جانباختگان باید به لحاظ قانونی از طریق ستاد مدیریت بحران هر شهرستان اعلام شود که تا این لحظه فرمانداری‌های شهرستان‌های استان گزارشی مبنی بر تلفات جانی ندادند.

ارجمندی درباره شهرها و روستاهایی که اکنون در محاصره سیلاب هستند، گفت: ۴۰۰ روستا در محاصره سیلاب هستند، اما روند امدادرسانی با توجه به حضور نیروهای امدادی از استان‌های دیگر بهتر شده و شدت بیشتری گرفته‌ است.وی ادامه داد: از استان یزد نیروهای امدادی به منطقه به ویژه درگان اضافه شدند.

ارجمندی درباره شهرستان‌هایی که اکنون در معرض بیشترین آسیب قرار دارند و نیازمند امدادرسانی بیشتر هستند، اظهار داشت: شهرستان‌های درگان، قصرقند، نیکشهر، فنوج، چابهار و کنارک اکنون نیازمند بیشترین امدادرسانی‌ها هستند.

وی همچنین درباره قطعی آب و برق روستاها و شهرستان‌های استان گفت: برق شهرستان نیکشهر وصل شده است و همچنین ارتباط تلفنی فنوج هنوز برقرار نشده است و مخابرات این شهر قطع است. در بخشی از شهرستان‌ها ارتباط تلفنی وصل شده و بخش دیگری باقی مانده است.

برق ۱۳۰ روستا قطع است

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه روستایی همچنان با قطعی برق مواجه هستیم و در مرحله اول اعلام شد، برق ۱۳۰ روستا قطع است که لحظه به لحظه کاهش می‌یابد. در شهرستان نیکشهر برق بخشی از روستاهای تلنگ قطع شد و این آمار در حال کاهش است.

ارجمندی درباره میزان خسارتی که به محصولات کشاورزی و دامی استان وارد شده است، گفت: تلفات دامی زیادی دادیم، اما با توجه به بسته بودن راه‌های زمینی هنوز برآورد خسارت نشده است. در بخش کشاورزی خسارت‌ها بسیار زیاد است.

وی همچنین درباره خساراتی که به راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌ها وارد شده است، گفت: زیرساخت‌های راه، آب و برق در حوزه روستاها بیشترین آسیب را دیده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اعلام قبلی بازهم خسارات زیادی وارد شده است، اظهار داشت: در سیل اولین اصل اطلاع‌رسانی درست به مردم است و خود ما قبول داریم که حجم سیل و بارش‌ها بسیار بالا است. الحمدلله تلفات جانی نداشتیم که بدان معنی است در اطلاع‌رسانی درست و دقیق عمل کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ۷۰۰۰ روستا تنها آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا دچار مشکل شده است و با توجه به اینکه این سیل در ۳۰ سال گذشته سابقه نداشته است، قطعا آسیب‌های خاص خود را به همراه دارد.

خسارت‌ در بخش کشاورزی زیاد است

ارجمندی ادامه داد: اگرچه که خسارت‌ها در بخش کشاورزی زیاد است، اما مسئله مهم برای ما جان مردم بود که تا این لحظه گزارش خاصی درباره تلفات نداشتیم.

وی درباره تسهیلاتی که برای خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل سیستان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: بعد از برآورد خسارت‌ها این اقدام صورت خواهد گرفت و مسئولان استانی و کشوری در منطقه حضور دارند و رئیس جمهور دستور ویژه برای رسیدگی صادر کردند.

ارجمندی در پایان گفت: موکب‌های اربعین، گروه‌های جهادی و بنیاد مستضعفان نیز برای امدادرسانی اعلام آمادگی کردند و به محض فروکش کردن آب و امکان تردد زمینی، این گروه‌ها به مناطق درگیر سیل اعزام خواهند شد.

سرما و گرسنگی روستائیان را تهدید می‌کند

بی‌خبری از وضعیت مناطق سیل‌زده

«عزیز سارانی» نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها درباره وضعیت مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: وضعیت مردم در مناطق سیل‌زده استان به شدت بحرانی است. در استانی به پهناوری سیستان و بلوچستان تنها یک بالگرد آنهم برای موارد اضطراری و انتقال بیماران اوژانسی وجود دارد.

سارانی ادامه داد: در این وضعیت بحرانی و هوای سرد زمستان صدها روستا در ۷۲ ساعت اخیر گرفتار سیلاب شده اند. تمامی راه‌های مواصلاتی مسدود شده و آب و برق این مناطق قطع شده و هیچگونه مواد غذایی ندارند.

وی افزود: مسئولان حداقل کاری که می توانند در این شرایط انجام دهند ارسال بسته‌های غذایی است که تاکنون انجام نداده اند تا از مرگ مردم به دلیل کمبود آذوقه جلوگیری کنند.

سارانی بیان کرد: در مناطقی از جمله قصر قند هنوز به ۱۱۳ روستای گرفتار در سیلاب کوچکترین امدادرسانی نشده و حتی یک بطری آب به این مردم نداده اند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یک مصدوم در منطقه قصرقند که به دلیل ریزش آوار و شکستگی از ناحیه پا تاکنون امدادرسانی نشده و دیگر مصدومان هم وضعیت مشابهی دارند.

سارانی گفت: از مسئولان کشوری تقاضاداریم برای امدادرسانی به مردم مظلوم مناطق سیل زده از طریق بالگرد امدادرسانی کنند.

وی ادامه داد: هنوز از مردم مناطق سیل زده بنت که از توابع شهرستان نیک شهر است هیچگونه اطلاعی در دست نیست. بسیاری از مناطق به شکل اسفناکی به زیر آب رفته اند.

مسدود بودن راه‌های روستایی ۵ شهرستان
بیشترین خسارت‌ها در چابهار، دلگان، کنارک و فنوج

«حسن مصفا» معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مورد آخرین وضعیت سیل در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: راه‌های مواصلاتی بسیاری از روستاهای شهرستان‌های دلگان، کنارک، چابهار، فنوج و قصرقند این استان همچنان بر اثر سیل و آبگرفتگی مسدود هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۶۷ خانوار سیل زده توسط نیروهای امدادی اسکان موقت یافتند و ۲۵۲ دستگاه چادر و هزار و ۸۵۰ تخته پتو و سبد غذایی بین این افراد توزیع شده است.

مصفا ادامه داد: مناطق روستایی چابهار که بیشترین مشکل را در سیلاب دارند و راه دسترسی زمینی به آنها وجود ندارد از طریق چند فروند چرخ‌بال امروز امدادرسانی خواهند شد.

وی عنوان کرد: به محض فروکش کردن سیلاب نبروهای امدادی به مناطق سیل زده اعزام و میزان خسارت‌ها را برآورد خواهند کرد.

مصفا گفت: تعدادی منازل نیز دچار آبگرفتی و تخریب شده‌اند که میزان خسارت‌ها بعد از باز شدن جاده‌ها مشخص می شود. اغلب تخریب ها در شهرستان های چابهار، دلگان، کنارک و فنوج است.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا