شورای شهر

آباد:رویکرد شهرداری توسعه و نوسازی است/نباید چشم بسته انتقاد کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معصومه آباد در ارتباط با سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ مبنی بر اینکه اتکای درآمد شهرداری‌ها به فروش تراکم مضرتر از اتکا به درآمدهای نفتی است گفت: در سالهای اخیر روند اعتبارات شهرداری به سمت درآمدهای پایدار رفته یعنی ما همان طور که در شرایط کلی جامعه، وضعیت مسکن و ساخت و ساز در حال رکود بوده مفهوم این است که فروش تراکم و ساخت و ساز کم بوده و جوازهای صادره در حداقل بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری از طریق منابع پایداری غیر از فروش تراکم و صدور جواز تامین منابع کرده است و انتقاد کردن با چشمان بسته خیلی راحت است ما می‌توانیم چشمانمان را روی همه چیز ببندیم و بعد انتقاد کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: از همه فعالیت‌های عمرانی،‌ پل، بزرگراه و تونل‌ها می‌توانیم وضعیت عمران و نوسازی شهر را ببینیم. این پیشرفت‌های سریع، در همین شرایط بحران‌های اقتصادی و مالی که برای همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، اتفاق افتاده است.

آباد ادامه داد: خوشبختانه شهرداری با رویکرد توسعه و نوسازی به مسائل نگاه می‌کند و در توسعه فضای سبز خیلی از معابری که نقاط آسیب تهران بود را بهبود بخشیده است. مانند بزرگراه صیاد شیرازی که تا چند سال پیش تعمیرگاه ماشین، پنچرگیری و صافکاری بود اما اکنون به فضای سبز تبدیل شده است. این خیلی بی انصافی است که پیشرفتها را نبینند.

وی اظهار کرد: البته موانعی برای پیشرفت کار وجود داشته و خارج از مسائل کلی کشور حرکت نکرده‌ایم و با موانع زیاد و محدودیت‌هایی که داشته‌ایم و با وجود نبود مدیریت واحد شهری کارها را به پیش برده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در هر حوزه‌ای نقطه قابل قبول وجود دارد ولی اگر حالا در جایی اشکالی پیدا شد نباید همه عملکردها زیر سوال برود، این انصاف نیست. شخص رئیس جمهور هم چون کار اجرایی و سیاستگذاری کرده می‌داند انجام دادن کار در شهری که پایتخت است واقعا ارزشمند است و با وجود مشکلات، سخت اجرا می‌شود.

آباد گفت: در بحث حمل ونقل عمومی نیز اگر دولت بدهی‌هایش را پرداخت کند قطعا شهرداری جرات بهتر و بیشتری خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا