شورای شهر

چرا طرح تحقیق و تفحص از همشهری به صحن علنی شورا نرفت؟

به گزارش شورا‌آنلاین، حجت نظری با بیان اینکه قرار بود در جلسه روز گذشته شورا(جلسه چهلم)، طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری به صحن شورا بیاید گفت: با وجود آنکه در جلسه اعضای درخواست کننده تحقیق و تفحص و نیز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت تا موضوع برای بررسی نهایی به صحن بیاید؛ اما می‌بینیم که این مهم هنوز محقق نشده است.
 

وی با بیان اینکه برخی صداها به گوش می‌رسد که به مصلحت نیست که این تحقیق و تفحص ادامه یابد، اظهار کرد: امیدوارم اعضای شورا با این گونه مصلحت اندیشی‌ها همراه نشوند و ای کاش حداقل استدلال می‌شد که چرا به مصلحت نیست؟ این در حالی است که معتقدیم همچنان نیاز است در این مورد بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و ابعاد مختلف تخلف‌ها آشکارتر شود.
 

نظری با بیان اینکه اگر تحقیق و تفحصی شروع شده به دلیل الزام بوده و باید تا آخر راه را رفت، گفت: متاسفانه شاهد هزینه کردهای نامتعارف در دوره پیشین موسسه همشهری هستیم که به نظر می‌رسد ابعاد بیشتری دارد و برهمین اساس باید بررسی بیشتر و دقیق‌تری صورت گیرد.
 

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: در کنار موضوع تحقیق و تفحص که به سرانجام رسیدن آن امر بسیار مهمی است، گاهی می‌بینیم افرادی از سوی شهرداری برای برخی مناصب مطرح می‌شوند که در مورد آنها شائبه‌های مالی و اقتصادی وجود دارد. مبارزه با فساد و شفافیت در پاسخگویی باید در تمام سطوح و همه جانبه باشد و نگاه جناحی یا حزبی یا رفاقتی نباید اصول ما را تحت‌الشعاع قرار دهد. هرچقدر هم که منصب کوچک باشد، بی‌دقتی ما می‌تواند آثار خود را بر جامعه باقی بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا