اجتماعی و فرهنگی

پیشگامی شهرداری تهران در طرح الزام دستگاه های دولتی و عمومی به دریافت معاینه فنی از مراکز پایتخت

در طرحی مشترک مابین اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران و ستاد معاینه فنی خودروهای تهران انجام معاینه فنی کلیه خودروهای ملکی و استیجاری شهرداری تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران توافق گردید.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در روز شنبه ۱۹ فروردین ماه طی نشستی با حضور علیرضا محمودی آشتیانی مدیر کل پشتیبانی شهرداری تهران و شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به همراه جمعی از مدیران دو مجموعه توافقنامه انجام معاینه فنی خودروهای ملکی و استیجاری شهرداری تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران در بازه یک ساله توشیح گردید.

در این نشست محمودی آشتیانی مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران ضمن تاکید بر نیاز هم افزایی و مشارکت بخش های زیر مجموعه شهرداری تهران جهت تسریع در اجرای طرح ها و خدمت رسانی شایسته به شهروندان گفت: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که خود را مسئول در حوزه سلامت شهر و شهروندان دانسته و تمام تلاش خود را در ایفای سهم خود در کاهش آلودگی هوا و ارتقا ایمنی تردد خودروها می نماید، وظیفه خود می داند که در بحث اجرای طرح الزام دستگاه های دولتی و عمومی به اخذ معاینه فنی از مراکز شهر تهران با رویکرد کنترل و پایش دقیق تر خودروهای پایتخت پیشگام باشد. بدون تردید اجرای این طرح می تواند کمک شایانی در شناسایی و رفع ایراد خودروهای شهرداری تهران و به ویژه کاهش مصرف انرژی (سوخت) بنماید.

مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران ضمن اشاره به ظرفیت مراکز معاینه فنی در ارائه خدمات جانبی خودرویی به مراجعین افزود: امیدوارم بتوانیم با هم افزایی و تعریف طرح های جدید علاوه بر خدمات معاینه فنی در مراکز شهر تهران امکانات ویژه ای را در بحث تعمیرات و نگهداشت این خودروها برنامه ریزی کنیم .

در ادامه مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی ضمن قدردانی از تدبیر ویژه شهرداری به بحث سلامت شهر و شهروندان و پیش قدمی شهرداری تهران در انجام معاینه فنی و پایش دقیق تر خودروها در مراکز شهر تهران افزود: به هرحال با توجه به شرایط شهر تهران از منظر آلایندگی در مقایسه با شهرهای دیگر، بی شک خودروهای تهران نیازمند سطح پایش و معاینه فنی سختگیرانه تری هستند و در خصوص الزام معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک تهران چندین طرح ارائه گردیده است. یکی از طرح ها مربوط به الزام خودروهای عمومی و دولتی به دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران هستند که خوشبختانه شهرداری تهران با انجام معاینه فنی خودروهای خود( ملکی و استیجاری) در مراکز شهر تهران در این طرح پیشگام بوده و با این رویکرد نشان داده که اجرای این طرح از منظر مدیریت شهری حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا