شورای شهر

شوراهای حل اختلاف امکانات ندارند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی در حاشیه بازدید از شورای حل اختلاف شعب ۱۲ و ۱۳ شهر تهران با اشاره به مراجعه حدود ۴ هزار نفری در این شوراها افزود: کمبود امکانات، کمبود فضا و جا و نیز نبود ساختار اداری و نظام پرداخت حقوق از عمده مشکلات این شوراها است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه بسیاری از اختلاف نظرها و درخواست های قضایی مردم به شیوه کدخدامنشی و بر اساس قوانین جاری در این شوراها پذیرش، رسیدگی و به سرانجام می رسد، گفت: مسئولان قضایی باید توجه بیشتری به این شوراها بکنند.

وی افزود: مشکلات و نیازمندی های شوراهای حل اختلاف در جلسات شورای شهر مطرح خواهد شد و از شهرداری تهران خواست که در زمینه های مختلف مانند ورزش و فرهنگ حمایت ها و اقدامات گسترده ای انجام دهد.

در ادامه رئیس کل شوراهای حل اختلاف استان تهران نیز با اشاره به ورود حدود ۴۸ درصد از کل پرونده های قضایی به این شوراها گفت : به طور متوسط ماهانه ۳۵۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف بررسی می شود که حدود ۳۰ درصد از آنها نیز خاتمه پیدا می کند و از مراجعه این مقدار به دادگستری های استان جلوگیری می شود.

دریانی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات معیشتی کارکنان ساختار اداری و نیز کمبود فضا و ساختمان مهمترین مشکلات و محدودیت های شوراهای حل اختلاف است.

وی همچنین گفت: کارکنان شوراهای حل اختلاف حقوق و مزایای ثابتی ندارند و صرفا با پرداخت حداقل پاداشها مشغول خدمت رسانی هستند.

کمبود امکانات ، بالا بودن تعرفه ها و نیز شلوغی باجه ها از جمله مشکلات مراجعین به این شوراها نیز است که تعدادی از مراجعه کنندگان خواهان رسیدگی بیشتر به آنها هستند.

 همچنین حقانی عصر روز گذشته از معضلات زیست محیطی شهرک اکباتان بازدید کرد و در انتها در جلسه ای با فعالان زیست محیطی این شهرک به بحث تبادل نظر پرداخت.

مشکلات ترافیکی فاز دو شهرک و پروژه ناتمام مگامال و پارکینگ مترو، مشکل ترافیک به دلیل فقدان پارکینگ مجموعه بیمارستانی صارم،گودبرداری پروژه شرکت لیزینگ شهرداری در ضلع شمالی شهرک،ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده  باغ شرافت،نرده های خراب شهرک در حاشیه بلوک ۱۹،جانمایی غلط ساختمان تجاری در ضلع شمالی میدان بسیج،قطع درختان در بلوار اصلی شهرک،فضای سبز مقابل مگامال، پردیس ۱۲۸۰۰متر مربعی دانشگاه شهید بهشتی  وگسترش وسیع ساختمانهای تجاری شهرک بیمه مشرف به ورودی شهرک اکباتان برخی از مشکلاتی بود که در این بازدید شهروندان با این عضو شورای شهر در میان گذاشتند. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا