سیاسی

دعوت مراجع عظام برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مراجع عظام تقلید در سخنرانی ها، بیانیه ها و اطلاعیه هایی که به صورت جداگانه صادر شد، بر دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، مایوس کردن دشمنان در سالروز پیروزی انقلاب و ضرورت قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی، تاکید کردند.


* آیت الله ناصر مکارم شیرازی: همه وظیفه دارند در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: ۲۲ بهمن بحث وفاداری به نظام است و کاری به مسأله برجام و دیگر مسائل ندارد، ۲۲ بهمن مربوط به اصل انقلاب و خون های شهیدان است؛ ۲۲ بهمن مربوط به عظمت ایران می شود و مسائل دیگر نسبت به آن در حاشیه قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دشمن ببیند با وجود همه این مسائل وقتی پای موضوعات سرنوشت ساز درمیان باشد مردم به میدان می آیند دیگر فشارهایش کم می شود، اگر می خواهیم فشارها کاهش پیدا کند باید نشان دهیم که این فشارها اثری در مسائل سرنوشت ساز ندارد
وی ادامه داد: از نقاط گوناگون دنیا خبرنگاران حضور پیدا کرده اند تا ببینند که فردا ( روز ۲۲ بهمن) چه خبر است، آیا حضور مردم از پارسال کمتر شده یا افزایش پیدا کرده؟ و این مسأله را ملاکی قرار می دهند برای این که آیا مردم به نظام اقبال دارند یا خیر تا بر روی آن برنامه ریزی و تحقیق کرده و روی آن حساب کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمن روی راهپیمایی فردا و انتخابات حساب می کند، اظهار داشت: نباید کاری کنیم که دشمن شاد شود، نباید کاری کنیم که آن ها بگویند تحریم ها، محدودیت ها و تهدیدهایی که انجام داده اند مؤثر شده است تا ادامه دهند.
وی گفت: اگر دشمن ببیند با وجود همه این مسائل وقتی پای موضوعات سرنوشت ساز درمیان باشد مردم به میدان می آیند دیگر فشارهایش کم می شود، اگر می خواهیم فشارها کاهش پیدا کند باید نشان دهیم که این فشارها اثری در مسائل سرنوشت ساز ندارد.

* آیت الله نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز ضمن دعوت از حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن عید بزرگ مردم ایران است که مردم با شور و خروشی دشمن شکن در آن حضور پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از سوی فقیهی با مزایا، ویژگی ها و خصوصیات خاص پایه گذاری شد، گفت: حضرت امام راحل، گرم ترین و سازنده ترین کرسی تدریس را در حوزه علمیه قم داشت و با نبوغ خود توانست این حکومت را به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی، صهیونیسم ستیزی و توجه به مردم از جمله هدف های امام راحل(ره) در انقلاب اسلامی بود.

* آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع تقلید نیز در سخنانی، ۲۲ بهمن را روز تاریخی و بسیار مهم دانست و از مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت کرد.
وی، پیروزی انقلاب اسلامی را یک نعمت الهی دانست و گفت :همه مردم بویژه جوانان برای شکر این نعمت در این روز باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند. 

* آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید گفت: حضور مردم در انتخابات و در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس آبروی نظام است و باید برای حفظ این آبرو بیش از پیش تلاش کرد.
وی طی سخنانی خاطرنشان کرد: دشمنان منتظر این هستند که به انقلاب ضربه وارد کنند و اگر نتوانیم این آمادگی خود را برای حضور چشمگیر در انتخابات به رخ دشمن بکشانیم قطعا در این عرصه و در ادامه راه دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهیم شد.
وی ادامه داد: نباید نسبت به نظام که امانت الهی است کم کاری کرد؛ بزرگترین خدمت به نظام حفظ حضور حداکثری در انتخابات و در همه عرصه های سیاسی دیگر است.
وی خاطرنشان کرد: مردم در راهپیمایی و انتخابات با وضو و قصد قربت شرکت کنند و با این عمل خود، بر بقاء نظام تا رسیدن آن به دست صاحب اصلی اش حضرت ولیعصر (عج) کمک کنند.

* آیت الله علوی گرگانی نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می کنم که در روز ۲۲ بهمن حضور حماسی خود را نشان داده و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند.
وی ادامه داد: در آستانه سالگرد سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم و این در حالی است که در صحنه بین المللی، ملتهای مستضعف جهان در زیر بار ظلم ها و فشار استکبار جهانی هستند و هر روز مصیبتی جدید را تجربه می کنند و در صحنه داخلی هم دشمنان به فکر نقشه کشیدن برای ناامید کردن ملت هستند.
وی گفت: یقینا ملتی که در طول بیش از سه دهه مقاومت و ایستادگی خود را نشان داده و پاسدار خون شهدا بوده است، بیش از پیش پای تمامی ارزش های انقلابی و اسلامی خویش ایستاده و تمام قد دفاع می نماید و هنوز نیز ایستاده و مقاوم خواهد بود.
اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می کنم که در روز ۲۲ بهمن حضور حماسی خود را نشان داده و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند و این حضور آن ها مقدمه ای برای حضور پر شور تر ملت در پای صندوق های رأی باشد.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امید است که این حضور آگاهانه شما موجب دلگرمی بیشتر مسئولین و عزم جدی آن ها در حل مشکلات مردم و خدمت صادقانه به آن ها شود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا