شورای شهر

انتقاد از سکوت در برابر فضاسازی علیه شورایاری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مرتضی طلایی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بروز تخلف در میان شورایاران گفت: بارها گفته‌ام که همه برای شورایاری ها زحمت کشیده‌اند اما از اعضای شورای شهر می‌خواهم که براساس شنیده‌ها قضاوت نکنند، چون نه تنها کمکی به شورایاری ها نمی کند بلکه باعث تضعیف آن ها نیز می شود.

طلایی با بیان اینکه بنا ندارم به دلیل فشارهای ناحق به بیان مسایل بپردازم، گفت: تخلفاتی توسط تعداد انگشت شماری از افراد داریم که برابر آیین نامه مصوب با آنها رفتار می‌ شود تا به جایگاه شورایاری‌ها لطمه‌ای نخورد.

نایب رییس شورای شهر تهران با انتقاد از سخنان رییس کمیسیون شهرسازی مبنی بر برخورد سلیقه ای با متخلفان، گفت: اگر یک مورد از شنیده‌های اعضا در مورد عدم رسیدگی یا برخورد سلیقه ای به تخلفات درست باشد، من بررسی نکرده مابقی حرف‌های دوستانم را قبول می‌کنم. اگر در خصوص ادعاهایی که مبنی بر برخورد سلیقه ای با شورایاران می کنید، یک مستند دارید ارائه کنید.

طلایی خاطرنشان ساخت: بارها عنوان کرده‌ایم که شرط سکونت در محل برای شورایاران برابر آیین نامه الزامی است و وقتی گزارش هایی مبنی بر اینکه شورایاری در آن محل سکونت ندارد واصل می شود ، حتماَ بررسی و رسیدگی می کنیم. این در حالی است که افراد مطلع از عدم سکونت این افراد که عموماً اعضای علی البدل شورایاری ها هستند مرتب موضوع را از طریق ستاد پیگیری می کنند و از عدم برکناری گلایه می‌کنند و حالا شما در صحن از ما می خواهید که رفتار مطابق قانون انجام ندهیم.

وی با گلایه از اعضای ستاد هماهنگی شورایاری ها، اظهار داشت: کسانی که در حال حاضر سکوت اختیار کرده اند یک سال است که در جریان تدوین و اعمال آیین نامه انتخاب هیات رییسه محلات هستند، اما حالا در مرحله اجرا تک تک افراد به اعضای شورای شهر مراجعه می کنند و فشار وارد می کنند تا مسامحه صورت گیرد.

نایب رییس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه به طور مثال در منطقه ای ، چندین مدیر محله آیتم‌های لازم برای مدیریت را ندارند، گفت: مواردی همچون مدرک تحصیلی، سکونت، خویشاوندی درجه یک و حتی نداشتن پایان خدمت گوشهای از این موارد است.

وی با تاکید بر اینکه دو سال قبل به کمیسیون نظارت نامه نوشتیم که حدود نظارت و فعالیت شورایاران بر شهرداری را تعیین کنیم اما تاکنون این نامه مسکوت مانده است، گفت: به همه اعضا نامه نوشتم و از آنها خواستم که در بازدیدهایشان از مناطق نظر شورایاران را نیز جویا شوند اما اینچنین نشد.

طلایی با بیان اینکه بنده یک سال است که در تمام جلسات به دبیران شورایاری ها یادآوری کرده ام که برابر اساسنامه شورایاری ها و آیین نامه مدیریت محله به عنوان دو سند اصلی و سایر آیین نامه های ذیربط، حق واگذاری فضاهای متعلق به مدیریت محله را به صورت استیجاری، مشارکتی و سایر موارد ندارند و یا اینکه کلیه درآمدها و هزینه ها باید از طریق یک حساب رسمی مدیریت محله انجام گیرد. بارها به دبیران شورایاری ها تاکید کرده ام که سکونت در محل الزامی است و تمام این موارد در سامانه اداری ستاد و شورایاری ها موجود است.

طلایی همچنین با اشاره به شرایط متفاوت و پیچیده فعالیت در شورایاری محلات، تصریح کرد: به همین دلیل باید در پیگیری مسایل شورایاری ها با سعه صدر، تدبیر و ملاحضات محلی اقدام کرد به گونه ای که به نهاد شورایاری ها و نیروهای خدمتگذار شورایار خدای ناخواسته آسیبی وارد نشود. برای ما صیانت از نهاد شورایاری ها و پیشگیری از هر آنچه که به اعتبار و آبروی شورایاران آسیب وارد کند اهمیت دارد و تلاش بر این است تا خدای نکرده جامعه خدمتگذار شورایاران آسیبی نبیند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا