اجتماعی و فرهنگی

امشب سیلاب به رودهای شمال شرق کشور می رسد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره ۱۳ خود که امروز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ منتشر کرد نوشت: پیرو اخطاریه شماره ۱۲ جمعه مورخ ۹۵/۱/۲۷ به اطلاع می‌رساند آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر این است که از شب شنبه و طی روز یکشنبه بارش شدید باران با احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در گلستان و نیمه شرقی مازندران رخ خواهد داد که این شرایط در بعداز ظهر یکشنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

این سازمان در ادامه اخطاریه خود نوشته است: دمای هوا از شنبه تا یکشنبه در مناطق شرقی ۴ تا ۶ و در مناطق غربی ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر کاهش خواهد یافت و دریا نیز مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین خلیج فارس بویژه مناطق میانی و شرقی آن و دریای عمان از امروز تا دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود. (باد شمال غربی با سرعت ۵۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت)

بر اساس این اخطاریه بارش در دامنه‌های البرز و جاده‌های کوهستانی تا دوشنبه عمدتاً به شکل برف است که سبب لغزندگی جاده می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده است که برای گذر از جاده‌های کوهستانی تمهیدات لازم اتخاذ شود و در مناطق هشدار سیل از توقف و بر پا کردن چادر در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا