اجتماعی و فرهنگی

احتمال آلودگی آب مناطق سیل‌زده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بابک عشرتی  در خصوص بیماری‌های احتمالی که ممکن است مناطق سیل زده با آن روبرو شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در این اتفاق بیفتد، آلودگی منابع آب به خاطر بالا آمدن آب‌های سطحی است. همکاران ما باید با همکاری سازمان‌ آب و فاضلاب، بازدیدهای شبکه آبرسانی مناطق سیل زده، کلر زدن مناسب و تحویل آب سالم به مردم را بیشتر از گذشته انجام دهند.

 

وی افزود: ممکن است در بعضی مناطق نیز آب معدنی که خارج از سیستم شبکه است، به مردم دهیم. در غذاهایی که به مردم می‌رسد نیز به دلیل اختلال در زیرساخت‌ها باید دقت شود که سالم باشد.

 

عشرتی با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم برای این مسائل، براساس شرایط و نوع بحران و همچنین بیماری‌هایی که ممکن است به وجود آید به موقع ابلاغ می‌شود، ادامه داد: یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که ممکن است در مناطق سیل زده ایجاد شود، موارد اسهال است که بازه آن از عفونت‌های ویروسی تا عفونت‌های میکروبی مثل وبا و شبه وبا است. توصیه ما به مردم رعایت بهداشت فردی و مواد غذایی و آب است.

 

رییس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا تصریح کرد: سیستم باید برای مردم آب سالم تهیه کند، در غیر این صورت یا باید کلر در اختیار مردم قرار داد یا این که قبل از مصرف حتما آب را بجوشانند.

 

به گفته عشرتی، تاکنون گزارشی مبنی بر بروز بیماری خاص از این مناطق اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا