ورزشی

عابدینی: رأی AFC ظالمانه است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امیر عابدینی درباره صدور رأی AFC علیه باشگاه‌های ایرانی که باید میزبان باشگاه‌های عربستانی در کشور ثالث باشند، گفت: از جلساتی که در گذشته برگزار شد و اسدی و تاج در آن شرکت کرده بودند تقریبا می‌شد چنین حدسی زد که رأی علیه باشگاه‌های ایرانی صادر شود زیرا زور ما به AFC نمی‌رسد. اکثر کشورهای منطقه خلیج فارس عرب زبان هستند. اگرچه کشورهای آسیای میانه هم بودند اما باید گفت که عربستان در لابی زندگی می‌کند و این کشور هیچ گاه در صحن و متن نیست و همیشه در لابی است.  آنها قدرت مانور پولی دارند و با لابی هم چنین رأیی را از AFC گرفتند.

 

وی ادامه داد: این رأی به هیچ عنوان عادلانه نیست و کاملا ظالمانه است. زیرا ایران امن‌ترین کشور منطقه است و چگونه چنین رأیی صادر می‌شود.

 

عابدینی با اشاره به تبعات احتمالی کنار کشیدن از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اگر محرومیت سنگین متوجه باشگاه‌های ایرانی باشد در آن صورت مجبوریم که با باشگاه‌های عربستانی در کشور ثالث بازی کنیم. واقعیت آن است که باید برای جلوگیری از محرومیت‌های سنگین تن به اجرای این رأی بدهیم اما باید مقتدرانه در زمین فوتبال حاضر شویم. متأسفانه شاهدیم که گاهی اوقات باشگاه‌های ایرانی در زمین خودشان هم به حریفان می‌باشند.

 

وی افزود: باشگاه‌های کشورهای عربی و همچنین ژاپن و کره جنوبی و کشورهای خاوردور هزینه گزافی در باشگاه‌های خود انجام داده‌اند و با خرید بازیکنان خوب خارجی باشگاه‌هایشان را تقویت کرده‌اند و به دنبال تجارت خوبی در فوتبال هستند. ما هم باید باشگاه‌هایمان را تقویت کنیم البته برخی از این کشورها تیم‌های ملی ضعیفی دارند زیرا برای تیم ملی نمی‌توان با پول افتخار خرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا