مدیریت شهری

تقویم کاری نوروزی موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور با اعلام این خبر گفت: به موجب این بخشنامه ۲۹ اسفندماه جاری تمامی موزه ها و اماکن وابسته فعال و روز یکشنبه اول فرودین ماه سال ۱۳۹۵ از ساعت ۱۲ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهند بود.

کارگر گفت: ساعت کار موزه ها از ساعت ۹ تا ۱۹ تعیین شده  و افزایش ساعات کاری کاخ موزه ها، موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند در اختیار مدیران کل استانی، مدیران کاخ موزه های تهران و موزه ملی است.

به گفته وی نرخ ورودی موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی تغییری نداشته و تمامی بازدید های نیم بهاء و رایگان در ایام یادشده لغو می شود.

موزه ها و اماکن تاریخی روز ۱۳ فروردین باز خواهند بود و مدیران مجموعه هایی که دارای فضای سبزند می بایست از برگزاری مراسم سنتی روز سیزدهم در محوطه های یاد شده جلوگیری کنند..

به موجب این بخشنامه موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی باید نسبت به نصب تابلو نرخ ورودی در محل مناسب و در معرض دید بازدید کنندگان و همچنین نصب تابلو راهنمای ورودی در مجموعه هایی که دارای چند موزه یا بنای تاریخی هستند اقدام کنند.

الصاق کارت شناسایی تمامی پرسنل، ایجاد و راه اندازی باجه های بلیت فروشی در نقاط مختلف شهر های پربازدید کننده، خودداری از بکار گیری نیروهای غیر متخصص در امر راهنمایی بازدیدکنندگان، تعبیه کیوسک های اطلاع رسانی در محل ورودی مجموعه ها، برگزاری نمایشگاه های مرتبط و … از دیگر  بندهای مطرح شده در این بخشنامه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا