سیاسی

پس از برجام هیچ بازرس ویژه ای نداریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم نامگذاری تقاطع کارگر – حکیم به نام شهید داریوش رضایی نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا پس از برجام بازرس ویژه‌ای به ایران آمده است گفت: نه تنها هیچ بازرسی به ایران نیامده بلکه اساسا مقوله‌ای به نام بازرس ویژه در چارچوب آژانس نداریم.

وی درباره کلنگ زنی دو واحد جدید نیروگاهی در بوشهر گفت: ان‌شاالله اوایل سال جدید این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص تقاضاها برای همکاری با ایران در حوزه هسته‌ای پس از برجام گفت: هفته ای نیست که ۲ تا ۳ ملاقات خارجی برای همکاری با ایران از سوی کشورهای مختلف نداشته باشیم. ما اکنون شاهد ادامه بهترین پیشنهادهای ممکن در حوزه‌های مختلف هسته‌ای هستیم که به ایران در کشورهای مختلف ارائه می‌شود و اساسا بین این کشورها رقابتی جدید در جریان است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص برخی برداشت‌های نادرست از ایجاد دفتر نظارت بر فعالیت‌های پادمانی ایران در آژانس گفت: متاسفانه برخی برداشت کردند که این دفتر در ایران از سوی آژانس احداث خواهد شد در حالی که چنین نیست و این دفتر در چارچوب وظایف آژانس و در محل این نهاد بین المللی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ البته آژانس برای سکونت بازرسانی که به ایران رفت و آمد دارند و هتل‌هایی که آن‌ها باید در شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، اقامت داشته باشند درخواست‌هایی داشته است. این بازرسان به طور موقت می آیند و می‌روند و ما تاکنون مساله اقامت‌شان در هتل‌های کاشان را حل کرده‌ایم و اصفهان و تهران هنوز باقی مانده است که آن هم به زودی انجام می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا