شورای شهر

تاسیس سازمان گردشگری شهرداری به کجا رسید؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در جریان دویست و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «مجوز تأسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران» در دستور کار اعضا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گردشگری بهترین فرصت برای فراهم کردن اوقات فراغت جوانان است، اظهار داشت: شهرداری تهران در سال‌های اخیر در این حوزه گام‌هایی را برداشته است.

وی با اشاره به یک فوریت لایحه تأسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران گفت: با تأسیس این سازمان، این خدمات به صورت ساختارمند ارائه خواهد شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن مخالفت با یک فوریت لایحه ذکر شده بیان داشت: نباید به دنبال کارهای موازی‌کاری باشیم چرا که بحث گردشگری به عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در سال‌های اخیر به دنبال انجام کارهایی است که به هیچ عنوان در حیطه وظایفش نیست، گفت: شهرداری تلاش می‌کند هر باری را در تهران بردارد و این درحالی است که این نهاد بهتر است وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز ضمن موافقت از لایحه فوق افزود: حدود ۱.۵ سال است که در این خصوص در کمیته میراث فرهنگی شورا بحث و تبادل نظر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷ دستگاه و اداره کل در شهرداری تهران در بحث گردشگری فعالیت می‌کنند و ما می‌توانیم یک سازمان ساماندهی شده طراحی کنیم.

حکیمی‌پور بیان داشت: شهرداری تهران ظرفیت بزرگی را در بحث گردشگری دارد و این می‌تواند به عنوان منبع اقتصاد شهری محسوب شود.

به گزارش فارس، پس از ارائه نظرات موافق و مخالف، این لایحه از دستور کار شورا خارج و مجددا به شهرداری ارجاع داده شد.

بررسی طرح «مساعدت مالی» به منظور برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های ری و شمیرانات دستور بعدی جلسه امروز بود که در نهایت، اعضا به آن رای دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا