سیاسی

تخلف ۳ روزنامه و ۸ خبرگزاری از قانون انتخابات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، در بررسی به عمل آمده از عملکرد رسانه های دولتی و متعلق به اموال عمومی ( موضوع ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ) طی پنج روز اول تبلیغات انتخابات، ۸۳ مورد به عنوان عدول روزنامه ها و خبرگزاری ها از ماده مذکور تشخیص داده شده و بر این اساس مقرر شد موضوع برای رسیدگی به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع شود .

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه خود یادآور شده است، کمیته ویژه ای با حضور نمایندگان وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رصد محتوای انتخاباتی رسانه ها به منظور نظارت بر اجرای ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل و طی جلسات متعدد ، موارد عدول از ماده مذکور را بررسی کرده است .
گفتنی است نام رسانه های دولتی و متعلق به اموال عمومی مصداق ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشتر طی اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بود .
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، از همه رسانه های موضوع ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست کرده در زمان باقیمانده از تبلیغات، چارچوب های قانونی را دقیقاً رعایت کنند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا