سیاسی

نادران: دولت بودجه چند دوازدهم ارائه می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین الیاس نادران با اشاره به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۵، اظهار کرد: با توجه به زمان‌بندی که در آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی بودجه پیش بینی شده به طور طبیعی بررسی بودجه در صحن علنی مجلس قبل از پایان سال ۹۴ ممکن نیست. البته دولت پذیرفته که اگر شرایطی فراهم شد که مجلس نتوانست بودجه را به موقع تصویب کند در این صورت بعد از تعطیلات مجلس بودجه چند دوازدهم ارائه کند.

 

وی با اشاره به رایزنی‌های بین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه با معاونین رئیس جمهور در این رابطه یادآور شد: ما در حال بررسی راهکارهای مختلف هستیم و مجلس هم آماده است به دولت کمک کند تا تأخیر دولت در ارائه بودجه را جبران کند. اما بر اساس برآوردهایی که ما با نواب رئیس و ریاست مجلس داشتیم امکان رسیدگی به بودجه ۹۵ قبل از پایان سال جاری عملاً منتفی است. البته ما تلاش می‌کنیم و امیدواریم فرصتی فراهم شود به دولت کمک کنیم تا از ابتدای سال ۹۵ برای اجرای بودجه مشکلی نداشته باشیم.

 

نادران با بیان اینکه طبق قانون دولت باید تا ۱۵ آذر هر سال لایحه بودجه سال بعد را تقدیم مجلس کند، گفت: تأخیر در تقدیم بودجه باعث بهم خوردن زمان‌بندی می شود که در آیین‌نامه برای روند بررسی بودجه در نظر گرفته شده است. از جمله فرصتی برای پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی و همچنین زمانی برای بررسی کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته ما آمادگی داریم کمیسیون تلفیق را تشکیل دهیم اما در آستانه انتخابات مجلس دهم هستیم و عموم نمایندگان درگیر موضوع هستند و عملاً امکان تشکیل کمیسیون تلفیق وجود ندارد. از چند ماه قبل هم به دولت اعلام شده بود که در این سه هفته تعطیلات مجلس تشکیل کمیسیون تلفیق امکان‌پذیر نیست. بنابراین امیدی وجود ندارد که قبل از پایان سال کمیسیون تلفیق بتواند لایحه بودجه را بررسی و آن را به صحن ارائه کند و نمایندگان پیش از آغاز سال جدید بتواند بودجه را تصویب و به دولت ابلاغ کنند.

 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در پایان درباره پیشنهاد برخی نمایندگان برای ارائه طرح دوفوریتی تمدید برنامه پنجم نیز گفت: تأخیر در تقدیم لایحه برنامه ششم خلأیی را به وجود می‌آورد لذا ما با هیأت رئیسه مجلس رایزنی کردیم و قرار بود طرح دوفوریتی تمدید برنامه پنجم مطرح شود اما تشخیص ریاست مجلس این بود که ضمن بودجه این کار را بکنیم و لایحه برنامه پنجم را به مدت یک سال تمدید کنیم و بودجه ۹۵ بر اساس قانون برنامه پنجم تنظیم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا