اجتماعی و فرهنگی

خط ۶ مترو تهران طبق برنامه زمانبندی پیش می‌رود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس سیدمهدی پورهاشمی در مراسم تکریم مجری خط شش مترو و معارفه سرپرست مجری این خط که امروز در حضور مدیران و کارکنان مترو پیمانکاران و مشاورین پروژه برگزار شد با اشاره به سیاست های ابلاغی و راهبردی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب، بر اهتمام شرکت مترو برای اجرایی کردن اهداف مدنظر این سیاست ها منجمله تقویت و حمایت از صاحبان صنایع داخلی در پیشبرد صنعت مترو تاکید کرد.

وی موفقیت های صنعت مترو تهران را مدیون مدیریت جهادی دانست و افزود: امروز در زیر سطح تهران، کارگران و مهندسین ایرانی برای فردای بهتر و آسایش شهروندان تلاش می کنند و بر این باوریم که با همت جهادی همکاران و همراهی پیمانکاران و مشاورین می توانیم مطابق با برنامه زمانبندی، پروژه خط شش مترو تهران را به سرانجام برسانیم.

معاون عمرانی شرکت مترو تهران به آلودگی هوای تهران اشاره کرد و افزود: تصور کنید اگر زیرساخت مترو در تهران نبود امروز شهروندان تهرانی با چه شرایط به مراتب سخت تری مواجه می شدند؛ خرسندیم که با رویکرد مثبت مدیریت شهری برای توسعه مترو تهران و حمایت عزیزان خواهیم توانست بخشی مهم از نگرانی های مردم در حوزه حمل و نقل عمومی را در این کلانشهر از طریق تکمیل خطوط در دست ساخت، منجمله خط شش برطرف کنیم تا سلامت آیندگان بیش از این در معرض تهدید نباشد.

پورهاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جدیت و هماهنگی بیش از پیش پیمانکاران و مشاورین با سیاست های کاری شرکت مترو تهران شد وگفت: مسئولیت خود را فدای هیچ چیز دیگری نمی کنیم و اگر در مسیر پیشبرد کار و تحقق تعهدمان در تحویل این پروژه به مانعی برخورد کنیم بی تعارف از آن عبور خواهیم کرد و همراهی در این مسیر مستلزم پویایی و تحرک است.

در این مراسم با اهدای لوحی از خدمات مهندس آرمان رضا محدث مجری سابق پروژه خط شش مترو تهران تقدیر و در حکم جداگانه ای وی به عنوان مشاور معاونت عمرانی شرکت مترو و مدیر برنامه ریزی و پیگیریهای اجرایی پروژه های معاونت عمرانی منصوب و حکم دکتر صادق طریق ازلی به عنوان سرپرست مجری خط شش مترو به وی اعطا شد.

 خط ۶ متروی تهران با ظرفیت جابجایی روزانه بیش از یک میلیون مسافر دارای ۳۱ کیلومتر طول و ۲۷ ایستگاه بوده که از جنوب شرقی تهران در دولت آباد تا سولقان در شمال غربی امتداد می یابد و در طول مسیر مناطق و محدوده های جمعیتی مهم شهر نظیر خیابان ۱۷ شهریور، میادین خراسان، شهدا، امام حسین (ع)، سپاه، هفتم تیر، ولیعصر(عج(را پوشش می دهد.

به دلیل این که این خط با تمامی خطوط متروی تهران، ایستگاه تقاطعی خواهد داشت می تواند در توازن شبکه مترو نقش مهمی را ایفا کند.

تونل های بخش شمالی خط ۶ به روش NATM و تونل های بخش جنوبی با ۷۰ درصد پیشرفت به صورت مکانیزه (TBM) در حال اجراست؛ در حال حاضر عملیات اجرائی ایستگاه ها در جریان بوده و بسته به مورد در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند. عمق (تراز) خط ۶ بسته به موقعیت از کمترین در دولت آباد که ۱۴ متر می باشد تا بیشترین در میدان ولیعصر(عج) با ۳۷ متر عمق متغیر است.

مطابق برنامه ریزی ،بهره برداری از خط ۶ در انتهای سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ امکان پذیر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا