اجتماعی و فرهنگی

اولین بیمارستان هوایی دنیا در مرحله طراحی داخلی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید امیرمحسن ضیایی به موضوع تدارک یک بیمارستان هوایی اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه کشور ما با حوادث طبیعی بسیاری روبرو است، نیاز دیدیم که یک بیمارستان آماده در هواپیما جهت اعزام به منطقه حادثه دیده داشته باشیم.

وی ادامه داد: این طرح منحصر به فرد بوده و برای اولین بار در دنیا در جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست و امیدواری با اتمام آن، در صورت بروز حوادث بتوانیم به مردم آسیب دیده بهتر امدادرسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد چگونگی تجهیز این بیمارستان گفت: طبق قراردادی که با هواپیمایی ماهان منعقد شده، آنها یک فروند ایرباس ۳۰۰ را در اختیار ما گذاشته اند تا آن را تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: قصد داریم طوری فضای بیمارستانی را در داخل هواپیما طراحی کنیم که بیشترین بهره را داشته باشد به همین منظور در حال بررسی ۲ طرح هستیم و در نهایت یکی از آنها را انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش فارس، تهیه یک بیمارستان که به صورت سیار در آسمان حرکت کند و در کمترین زمان ممکن به مناطق حادثه دیده انتقال پیدا کند، اقدامی است که جمعیت هلال احمر ایران به عنوان مبتکر این طرح، قصد بهره برداری از آن را دارد.

بدون شک با بهره برداری از این بیمارستان، می توان بسیاری از بیمارانی که اوضاع وخیمی دارند و نمی توان آنها را از دستگاه های تنفس مصنوعی و … جدا کرد، به راحتی و کمترین زمان ممکن به بیمارستان های شهری انتقال داد.

وجود اتاق های عمل نیز کمک بسیاری به انجام عمل های فوری برای حادثه دیدگان می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا