شورای شهر

انتقاد شاکری از واگذاری شهروند و شهرآفتاب/هیچ سودی به جیب مردم نمی رود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری گفت: لایحه ای که پیش از این شهرداری تهران به شورای شهر ارائه داده بود توسط اعضا به تصویب رسید و مقرر شده شهر آفتاب و بخشی از سهام شهروند به بانک شهر واگذار شود.

 

وی افزود: این لایحه بسیار بحث برانگیز بود و استدلال های افراد موافق لایحه مذکور به هیچ وجه قانع کننده نبود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واگذاری شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر انحصار ایجاد کرده است اظهار کرد: بانک شهر در ظاهر بانک شهروندان است اما این بانک کاملا خصوصی بوده و سرمایه آن بخشی از سوی شهرداری و بخشی دیگر از سوی کارکنان این نهاد تامین شده است.

 

شاکری تاکید کرد: بانک شهر هیچ تفاوتی با سایر بانک ها نداشته و دلیلی ندارد شورای شهر تهران سهام شهروند و شهر آفتاب را به صورت انحصاری به این بانک واگذار کند.

 

وی واگذاری سهام شهروند و همچنین شهر آفتاب به بانک شهر را هدیه ای از سوی پارلمان شهری به یک بانک خصوصی دانست و تصریح کرد: این واگذاری به نوعی هدیه دادن به یک بانک خصوصی تلقی شده و نمی توان گفت که سود آن نصیب شهروندان تهرانی می شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نحوه واگذاری شهروند و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به بانک شهر خاطر نشان کرد: بهتر بود این واگذاری از طریق ورود سهام شهروند و شهر آفتاب به بورس انجام می شد و اگر قرار بود شهرداری وارد این کار نشود می توانستیم این واگذاری را از طریق بانک شهر محقق کنیم.

 

 

شاکری اظهار کرد: پس از این واگذاری اگر اکنون بانک شهر اقدام به ارائه سهام شهروند و شهر آفتاب در بورس کند می تواند ۱۰ برابر ارزش فعلی این دو مجموعه به سود برسد.

 

وی با انتقاد از مشخص نبودن قیمت واقعی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اذعان کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هنوز دوره مالی یکساله ای را طی نکرده و قیمت واقعی آن مشخص نیست در این شرایط باید اعلام شود که چطور این واگذاری به بانک شهر صورت گرفته است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون سود ده نبودن شهروند بیان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مجتمع های تجاری و فروشگاهی زیادی در زمین شهر تهران همانند قارچ به آسمان می روند و اگر این مجموعه ها سود ده نیستند دلیل آن چیست که افراد به راه اندازی آنها اقدام می کنند.

 

شاکری تاکید کرد: اگر مدیریت شهروند دچار اشکال بوده که این مجموعه اکنون سود ده نیست باید سازوکار مدیریتی آن اصلاح می شد نه اینکه بخواهیم این مجموعه را به صورت انحصاری و خارج از تشریفات به بانک شهر واگذار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا