اجتماعی و فرهنگی

بارشهای پراکنده باران و برف در راه است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز  آینده کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امروز جمعه با نفوذ جرایانات شمالی بارشهایی از سواحل غرب خزر آغاز خواهد شد و این بارشها در ساعتهای آینده استانهای حاشیه دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد:  پیش‌بینی می‌شود برخی بارشهای خفیف برف و باران نیز در طی ساعتهای آتی برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور را در برگیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز شنبه نیز در برخی بخشهایی از شرق و مرکز کشور رشد ابر و بارشهای پراکنده باران و برف دور از انتظار نخواهد بود؛ البته پیش‌بینی می‌شود که در طی همین مدت باد نسبتاً شدیدی در شرق و جنوب شرق کشور به‌وقوع بپیوندد.

به گفته وظیفه در روز یک‌شنبه نیز ابرناکی در نیمه غربی افزایش می‌یابد و باران پراکنده در این مناطق آغاز خواهد شد که گستره بارشها به تدریج به آذربایجانها می‌رسد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز یکشنبه بارشهای پراکنده و ابرناکی در نیمه غربی کشور کاهش می‌یابد و در روز دوشنبه نیز  بارشها غالباً روی مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در دو روز آتی خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود و هشدارهای لازم داده شده است.

وظیفه دمای هوای امروز جمعه تهران  را هشت درجه بالای صفر دانست و گفت: صبح فردا شنبه دمای هوای استان تهران به زیر صفر می‌رسد و در روز یکشنبه نیز با دو درجه کاهش به منفی دو درجه خواهد رسید.

وی عنوان کرد: طی ساعتهای اخیر تبریز با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استانها محسوب می‌شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا