مدیریت شهری

خرداد،مسیر ساخت ادامه بزرگراه یادگار هموار می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس علیرضا جاویددر تشریح برنامه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ادامه ساخت پروژه یادگار امام(ره) با بیان اینکه ساخت شاخه غربی این بزرگراه از پادگان جی تا میدان فتح در برنامه اجرایی سال ۹۵ شهرداری تهران قرار دارد، گفت: ساخت این مسیر دو کیلومتری، مصوبات قانونی کمیسیون ماده ۵ را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه توافقات لازم با ستاد کل نیروهای مسلح برای تملک پادگان جی در حال انجام است، ادامه داد: ۷۰درصد اراضی متعلق به وزارت دفاع و ۳۰ درصد نیز متعلق به ارتش است که مذاکرات با وزارت دفاع برای ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره) در املاک آنها انجام شده و تجهیز کارگاه پروژه نیز صورت گرفته است.

جاوید با بیان اینکه این پروژه مشتمل بر ۲ کیلومتر احداث بزرگراه زیرسطحی از پادگان جی تا میدان فتح است، گفت: یک دوربرگردان غیرهمسطح به صورت شمالی در بزرگراه یادگارامام(ره) و زیرگذر تقاطع بلوار استاد معین – آزادی و امتداد بلوار استاد معین تا جی به صورت غیرهمسطح با یادگار به صورت شمال به جنوب است که پس از رفع معارضین و توافق نهایی با ارتش در سال ۹۵ این مهم محقق شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت ادامه پروژه یادگار امام(ره)، در بودجه سال آتی شهرداری تهران دیده شده است، افزود: مذاکره با ارتش توسط سازمان املاک شهرداری در حال انجام است و باید اعلام کنم که طرفین(ارتش و شهرداری) در مورد کلیات این پروژه به توافق رسیدند؛ اما در خصوص جزئیات هنوز توافقات لازم صورت نگرفته است.

جاوید افزود: امیداواریم تا سه ماه آینده توافقات کلی در خصوص استفاده از اراضی ارتش در پروژه ساخت ادامه یادگارامام(ره) انجام گیرد و موضوعات تملک املاک تا پایان خردادماه امسال نهایی و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه بودجه ساخت ادامه بزرگراه یادگارامام(ره)، در سال ۹۵در قالب چند آیتم همچون ساخت زیرگذر استاد معین و … دیده شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تصویب شده است و اگر به مبالغ بیشتری لازم بود در متمم بودجه آورده خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا