اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۱۱ درصدی پرونده‌های تخلفات زیست محیطی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ حمیدرضا خیلدار با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال ۹۴ نسبت به همین مدت در سال ۹۳، صید غیرمجاز آبزیان ۱۳۰ درصد رشد داشته‌ است، گفت: در این بازه زمانی در شکار غیر مجاز پرندگان ۴۲ درصد کاهش و در شکار غیر مجاز پستانداران ۵۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه زنده‌گیری پرندگان در شش ماهه اول سال ۹۴، ۹۷ درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت شاهد افزایش ۶۷ درصدی زنده‌گیری پستانداران و ۱۰۱ درصدی نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده بوده‌ایم.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال ۹۴، سلاح غیر مجاز کشف شده ۱۳ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: سلاح مجاز کشف شده ۷ دهم درصد و سلاح جنگی کشف شده ۴۱ درصد کاهش داشته است.

 

خیلدار با بیان اینکه در این مدت آلودگی محیط زیست ۱۲ درصد افزایش داشته است، افزود: تخریب محیط زیست ۱۸ درصد کاهش داشته اما آتش سوزی‌ها ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به همین مدت مشابه آن در سال ۹۳، تعداد کل متخلفین دستگیر شده ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در این بازه زمانی وضعیت پرونده‌های قضایی تخلفات زیست محیطی ۱۱ درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا