شورای شهر

مجتبی شاکری: دنیاطلبی در انسان‌ها موجب نفوذ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در نطق بیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: با جمعی از دوستان خدمت مرحوم آیت‌الله پهلوانی رسیدیم که نکته‌ی را فرمود مبنی بر اینکه زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام حتما بخوانید.

وی ادامه داد: اگر بزرگان به ما توصیه‌ای می‌کنند موجب می‌شود که دچار غفلت نشویم.

شاکری افزود: کسی تصور نکند که از ناحیه شیطان در معرض آسیب نیست و کسانی که مقامات و مسئولیت بالاتری دارند بیشتر طعمه شیطان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بحث امروز بنده درباره نفوذ است، گفت: از نکاتی که در ناحیه نفوذ داریم به دلیل دنیا طلبی که در درون ما وجود دارد و این موضوع موجب نفوذ در ما می‌شود.

وی گفت: بارها مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند مسئولین در ۴ سالی که سمت دارند کار اقتصادی انجام ندهند. شهرداری بستر مناسبی که برای افراد رانت ایجاد شود و از آن رانت استفاده کنند و بالا بیایند.

شاکری گفت: بهتر است در دوره نخست مسئولیت آنچه را که داریم ثبت و آخری دوره نیز دارایی‌های خود را مشخص کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: اگر بستر دنیاطلبی در انسانها وجود نداشته باشد آنقدر در نفوذ قرار نمی‌گیریم. ثروت، شهوت و دیگر موارد موجب شده است که به اشتباه برویم و به غلط تصمیم بگیریم.

وی گفت: در گذشته نیز از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس صدا و سیما و نمایندگان مجلس بودند که دچار غفلت و طعمه شدند. شرایط بسیار دشوار است و هرچه جلو می‌رویم حیله‌ها و فتنه‌ها بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود.

شاکری گفت: در حال حاضر فهرست خیانت‌هایی که آمریکایی‌ها در گذشته علیه ما انجام داده‌اند را و نوع نگاه و ادبیاتی را که داشته‌‌اند را می‌توانیم با وضعیت فعلی مطابقت دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقطه تعادل امام (ره) و مقام معظم رهبری است نباید به سمتی برویم که برخلاف آنها اقتدام کنیم. وقتی که مقام معظم رهبری ایجاد دفاتر حمایت از حقوق آمریکا را نمی‌پسندند چرا بازگشایی سفارت را مطرح می‌کنند؟

وی گفت: کلمه نفوذ را بیش از ۷۰ بار مقام معظم رهبری عنوان کرده و نشان از این می‌دهد که این موضوع بحث مهمی است.

وی به شهدای افغانستانی که مدافع حرم هستند نیز اشاره کرد و گفت: بعضی این افراد در کشور ما زندگی سختی را دارند لذا بهتر است برای آنها نیز تدبیری اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا