اجتماعی و فرهنگی

اختلالات تلگرام ربطی به فیلترینگ نداشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود واعظی درباره‌ی اختلال تلگرام در چند روز اخیر گفت: اختلال چند روزه تلگرام به دلیل اختلال در کانال‌های ارتباطی بوده و ربطی با فیلتر‌ شدن ندارد.

 

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته سه تا از کانال‌هایی که ما را به دنیا وصل می‌کنند شامل کانال موجود در خاک ترکیه، باب‌المندب و خلیج فارس دچار مشکل شده و همه سایت‌هایی که مسیرشان از این کانال‌ها می‌گذشت، دچار اختلال شده بود و تلگرام تصور کرده بود که این اختلال مربوط به شبکه خودش است.

 

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در برخورد با شبکه‌های اجتماعی گفت: سیاست دولت این است که هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند فیلتر نمی‌شوند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث فیلترینگ را خارج از محدوده اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: کارگروهی تشکیل می‌شود که مصادیق مربوط به بحث فیلترشدن در آن به تصمیم گذاشته می‌شود و از طرف این کارگروه اگر سایتی غیراخلاقی و یا دارای تصاویر یا فیلم‌های مستجهن باشد فیلتر می‌شود و وزارت ارتباطات تنها کارهای فنی آن را برعهده می‌گیرد.

 

 

وی با بیان این‌که اساس کار دولت براساس اعتماد به مردم است، خاطر نشان کرد: در این دو سال من مدافع حریم خصوصی مردم بودم. مردم نیز باید بدانند دولت حریم خصوصی آنها را حفظ می‌کند، اما ما همیشه به آنها گفتیم اطلاعاتی را منتشر کنند که برایشان مشکل ایجاد نکند، زیرا سرورهای این نرم‌افزارها در ایران نیست.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر برحسب حکم قاضی نیازی به اطلاعات مردم باشد این به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ربطی ندارد و وزارتخانه‌اش جداست.

 

 

واعظی درباره مشکلات اینترنتی اخیر بیان کرد: آنچه که مربوط به محتوای داخل کشور است مشکل ندارد و مشکلات به خطوطی که در سرورهای خارج از کشور وجود دارد بر می‌گردد.

 

 

وی همچنین ادامه داد: تلگرام سروری در ایران ندارد و ما با مدیران آن درباره‌ی فیلترینگ هوشمند صحبتی نکرد‌ه‌ایم.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در صورتی که سالم باشند و به قوانین جمهوری اسلامی احترام بگذارند با مشکلی مواجه نمی‌شوند، اما خود مردم نیز از ما می‌خواهند شبکه‌های غیراخلاقی را ببندیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا