اجتماعی و فرهنگی

تهران فقیرترین شهر از نظر داشتن مسجد است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده در همایش سراسری شوراهای نماز و امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران که صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و معاونین و مدیران شهرداری، علما و روحانیون در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران به موضوعات دینی و اعتقادی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهردار تهران دستورات ویژه‌ای را برای تسهیل کردن خدمات در مراکز دینی ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به تفکر مدیریت شهری و توجه این مجموعه به موضوعات دینی و اعتقادی تصریح کرد: تهران فقیرترین استان و شهر از نظر داشتن مسجد است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ما ۶ هزار مسجد در تهران کم داریم که البته شهردار تهران تعهد کرده است که ۴۰۰ مسجد را بسازد و زمانی که بنده این خبر را اعلام کردم، آقای قالیباف به من گفت که شهرداری مسجد نمی‌سازد و این نهاد تنها مقدمات کار را فراهم می‌کند و در حقیقت مردم هستند که بنای مسجد را احداث می‌کنند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران افزود: در شرایط بحران مالی سال گذشته که شهرداری تهران با آن روبه‌رو بود، به دستور شهردار تهران اعتباری از امور دینی فعالیت‌های شهرداری تهران کاسته نشد و به دستور قالیباف تمام اعتبارات این بخش پرداخت شد.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده در ادامه به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی تأکید کرد: تمهیدات لازم از سوی ستادی در شهرداری تهران در حال انجام است و شهرداری برنامه‌های لازم را برای این مراسم پیش‌بینی کرده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اضافه کرد: شوراهای امر به معروف و نماز مرتبا باید برگزار شوند و آسیب‌شناسی‌های لازم را در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام دهند و برای افزایش تعداد نمازگزارن برنامه‌ریزی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا