کمبود نمادهای دفاع مقدس در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: المان ها و نشانه های دفاع مقدس علاوه بر ارزش هنری باید یادآوری کننده و تذکر دهنده نیز باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بیشتر المان هایی که با موضوع دفاع مقدس در شهر تهران نصب شده است، بر جنبه هنری تاکید دارد که البته همین مسئله ارزشمند است، اما باید در ایجاد و نصب آن ها به دو عنصر یادآوری و هدایت نیز تاکید شود.

وی با انتقاد از کمبود اینگونه المان ها در سطح شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت و عظمت دفاع مقدس و تاثیر گذاری جهانی آن، باید نسبت به رفع این نقص اقدام جدی صورت گیرد.

چمران با بیان اینکه دفاع مقدس نباید در یک هفته خلاصه شود، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس در واقع سمبل و نشانه ای است از رشادت ها و حماسه آفرینی ها در طول هشت سال، به همین دلیل نباید این مسئله را صرفا در یک هفته دید و باید در طول سال برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: یکی از انتقادها به مسئولان این است که متاسفانه همه برنامه ها و طرح ها را برای یک هفته می بینند و سپس این موضوع مهم فراموش می شود که باید این دیدگاه تغییر کند.

چمران ادامه داد: دفاع مقدس آن قدر تاثیرگذار بود که اثرات آن را در لبنان، فلسطین و حتی بیداری اسلامی و… به وضوح مشاهده کردیم، با توجه به این نقش آفرینی در قبال این افتخار، کوتاهی کرده ایم و باید نسبت به معرفی بیشتر آن تلاش مضاعفی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا