اجتماعی و فرهنگی

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در متن پیام علی‌اصغر فانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: سوگند به قلم و آن چه می‌نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا را که اسباب تعالی انسان‌ها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد.

 

در آستانه پاییز برگ ریز و در طلیعه مهر شورانگیز و هم زمانی فصل «دانش» و روز «نیایش»، یاد و خاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌دارم و بر روح تابناک امام شهیدان بنیانگذار جمهوری اسلامی که اصالت حضورِ انبیاء را بر امر «آموزش و پرورش» انسان‌ها برشمرد و «معلم» و «مدرسه» را  مبدأ  «سعادت» و «شقاوت» دانست، درود می‌فرستم.

 

این پیام می‌افزاید: بدون شک در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها سهمی اساسی، سترگ و بی‌بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما والاترین جایگاه را دارد.

 

رهبر فرزانه انقلاب هم به درستی این نهاد را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده خوانده و آینده کشور و همچنین دنیای ما را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و هزینه کردن در آن را سرمایه گذاری و منشأ نتایج مضاعف می‌دانند.

 

همچنین رئیس جمهور نیز این نهاد مقدس را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی کرده و ارتقای فرهنگ،اخلاق، دین‌داری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلم» ممکن و مقدور می‌دانند.

 

این نگاه‌های دقیق و توجه ویژه می‌تواند زمینه ساز صدر نشینی نهاد آموزش و پرورش، حمایت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و نویدبخش تحقق عزمی ملی برای ایجاد تحوّل واقعی باشد.

 

در این پیام آمده است: اینجانب در سالی که مزین به «همدلی و همزبانی دولت و ملت» است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ و بازگشایی مدارس این بوستان‌های علم و اندیشه را به همه دانش‌آموزان عزیز، فرهنگیان فرهیخته و اولیاء گرامی، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

 

آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، همه تلاش و مساعی خود را به کارگرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز، مدیران آگاه و اولیاء ارجمند، با توجه به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های داهیانه رئیس جمهور و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های «ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت‌ها، تمرکز زدایی و بودجه‌ریزی عملیاتی»، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از یک «ضرورت» به مرحله اجرای راهکارها و حرکت براساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند تا بتواند در پرتو این اسناد بالادستی و اهتمام جدی به ساحت‌های تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی‌، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفت‌وگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

 

در این پیام تأکید شده است: بدون تردید معلمان و آموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی، اصلی‌ترین محور تحقق عینی سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه است که در کنار همراهی و مشارکت اولیا شریف دانش‌آموزان از طریق حضور موثر در انجمن‌های اولیاء و مربیان می‌توانند تسهیل‌گر دستیابی به این افق‌های روشن باشند.

 

از خداوند متعال می‌خواهم در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در همه امور، بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید نویدبخش پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا