شورای شهر

شهرداری چقدر وام بدهکار است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در جلسه علنی امروز شورای شهر درباره جزییات ردیف های بودجه مربوط به پرداخت دیون شهرداری تهران توضیح داد: ۷۶۰ میلیارد تومان برای دیون پیمانکاران؛ ۷۰۰ میلیارد تومان برای دیون املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای بازپرداخت دیون بیمه و مالیات اختصاص داده شده است.

دبیر با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه بافت فرسوده در سال گذشته اظهار داشت: در  حدود ۱۵ منطقه شهرداری که بافت فرسوده داشتند ردیفی برای کمک به بافت فرسوده در بودجه سال جاری  وجود داشت اما در مناطق هیچ کاری انجام نشد. 

وی از بافت فرسوده به عنوان یکی از دغدغه های بلند مدت مدیریت شهری یاد کرد و بیان داشت: در حالی که شهرداری تهران برای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۵ اعتباری در نظر نگرفته بود کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش را ارائه کرده است. همچنین اعتبار لازم برای پرداخت ما به التفاوت سود تسهیلات مسکن از ۴۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان کاهش داده شده و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده برای تملک اراضی در بافت فرسوده مورد تایید قرار گرفته است.

دبیر با بیان اینکه علاوه بر این اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در ردیف های بودجه اعتبارات دیگری نیز در تبصره های بودجه در حوزه نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده؛ اظهار داشت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت سود اوراق مشارکت و ۳۰۰ میلیارد تومان ناشی از صدور پروانه در تبصره های بودجه به این حوزه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از بودجه شهرداری تهران به بازپرداخت وام ها اختصاص دارد که سقف آن برای سال ۹۵ در حدود هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان است.

دبیر درباره جزییات ردیف های بودجه مربوط به بازپرداخت وام ها توضیح داد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت وام ها؛ ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت فاینانس بزرگراه صدر و امام علی(ع) و ۱۶۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت سود اوراق مشارکت بافت فرسوده اختصاص یافته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان از بازپرداخت وام ها در سال جاری انجام شده است و بخش دیگری از وام ها باید در سال ۹۵ پرداخت شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا