ورزشی

سیفی ، فضلی و قلی پور هم طلایی شدند/ صعود ایران به مکان سوم جهان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرونده ووشو ایران در سیزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان با کسب ۶ مدال طلا ، سه نقره و یک برنز بسته شد تا کاروان اعزامی کشورمان به مکان سوم جدول توزیع مدالها صعود کند. 

در مسابقات نوبت عصر سه عضو تیم مردان کشورمان در دیدارهای پایانی رقبای خود را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کردند. محسن محمد سیفی سانداکار وزن ۷۰ کیلوگرم  کشورمان در دیدار پایانی "علی اوه" از ترکیه را شکست داد و قهرمان شد. وی با برتری مقابل حریفانی از اردن ، انگلیس، ویتنام و اوکراین راهی فینال شده بود. 

امیر فضلی هم در وزن ۸۵ کیلوگرم در جدال برای کسب مدال طلا «ارسلان بکتمیروف» از روسیه را از پیش رو برداشت و دومین طلای تیم مردان و پنجمین طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کرد. وی دور نخست اسرتاحت داشت و سپس با برتری مقابل انداکارانی از انگلیس و اوکراین به فینال رسیده بود. 

ششمین طلای تیم کشورمان در این مسابقات به نام حمید رضا قلی پور ثبت شد. وی در وزن ۹۰- کیلوگرم در دیدار پایانی مقابل «ایلیا ویرچینا» از بلاروس صاحب پیروزی شد و روی سکوی نخست ایستاد. وی دور نخست استراحت داشد و در ادامه حریفانی از سوئد و جمهوری  را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. 

بنابراین پرونده تیم ووشو کشورمان در این مسابقات با شش طلای صدیقه دریایی ، مریم هاشمی ، الهه منصوریان ، محسن محمد سیفی ، امیر فضلی و حمید رضا قلی پور ، سه نقره تیم دوئلین ، فرشاد عربی و زهرا کیان و تک برنز محسن شیرزاد به کار خود در این مسابقات پایان داد. 

در پایان این دوره از مسابقات چین با ۱۴ طلا و یک نقره قهرمان شد. مالزی میزبان مسابقات با ۷ طلا ، سه نقره و شش برنز در مکان دوم ایستاد و تیم ملی کشورمان با ۶ طلا ، سه نقره و یک برنز سوم شد.

تیم های هنگ کنگ با ۵ طلا ، ۴ نقره و ۲ برنز ، روسیه با ۴ طلا ، ۴ نقره و سه برنز ، مالزی با ۴ طلا ، ۴ نقره و ۴ برنز ،کره جنوبی با ۲ طلا ، ۴ نقره و ۴ برنز ، فیلپین با ۲ طلا ، ۲ نقره و یک برنز و ماکائو با ۲ طلا ، یک نقره ، برنز عناوین چهارم تا دهم را کسب کردند.ا زمجموع ۸۲ کشور شرکت کننده تنها ۳۵ کشور موفق به کسب مدال شدند.

سیزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی بزرگسالان جهان به مدت پنج روز به میزبانی اندونزی و با حضور نزدیک به هزار ورزشکار از ۸۲ کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا