اجتماعی و فرهنگی

راه‌اندازی صندوق‌های صدقات الکترونیک در استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرویز فتاح در همایش کانون‌های پیرو ولایت کمیته امداد خراسان جنوبی، اظهار کرد: توانمندسازی جامعه هدف یکی از الویت‌های اصلی این نهاد است و این رویکرد برگرفته از مکتب اسلام و قرآن است.

 

وی با اشاره به توانمندسازی مددجویان و شناسایی استعداد‌های آن‌ها، ادامه داد: باید باورمان شود مددجویان و خانواده آن‌ها استعداد‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند و این استعداد‌ها باید شناسایی، مدیریت، هدایت و دستگیری شود تا بتوانند زندگی را از نظر اقتصادی خودشان مدیریت کنند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، با اشاره به وظیفه کار‌شناسان کمیته امداد در این زمینه، افزود: کار‌شناسان در این زمینه آموزش می‌بینند، آموزش می‌دهند، کلاس‌های آموزشی و کار آموزی با کمک فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند.

 

فتاح با بیان اینکه در این ارتباط با بانک‌ها نیز صحبت شده تا وام اشتغال و خودکفایی اعطاء کنند، تصریح کرد: همه این‌ها هدفش این است که اقتصاد آن‌ها روی پاشنه خودشان بچرخد و از وابستگی کمیته امداد خارج شوند چراکه ما این را به صلاح مملکت و خودش نمی‌دانیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای خوداتکایی و اشتغال مددجویان، گفت: در این راستا کمیته امداد سال گذشته موفق شد حدود ۱۲۴ هزار خانواده را خودکفا کند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۵۰ مورد وام خود اشتغالی در خراسان جنوبی به مددجویان پرداخت شده است، گفت: در تهران با بانک مرکزی توافق کردیم که به استان نیز ابلاغ شده و اگر استان بتواند ۱۰۰ درصد اعتبار خود را تا آذرماه جذب کند ما قول دادیم از محل سایر استان‌ها به این استان اختصاص یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان منابع وام قرض الحسنه پرداخت شده است، افزود: امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان تا الان ابلاغ شده اما قول دادیم اگر استان بتواند سهم خود را ۱۰۰ درصد جذب کند ما نیز سهیمه استان را افزایش دهیم.

 

فتاح از راه اندازی صندوق‌های الکترونیک خبر داد و گفت: در تهران این کار انجام شده که به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

 

وی افزود: دوره این گذشته که مردم پول حمل کنند و بیشتر کارت پولی دارند به همین دلیل راه‌اندازی صندوق‌های الکترونیک در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا