شورای شهر

جلوگیری از مصوبه راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا تقی پور عنوان کرد: ما در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و طبیعتاً، در این دوره انجام مطالعات دقیق و جامع یکی از مبانی اصلی هر نوع تصمیم‌گیری است.

وی افزود: در بخش‌هایی چون شورا که تصمیم‌گیری‌ها عمدتاً، راهبردی و کلان هستند و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی قابل‌توجهی برای شهر دارند، ضرورت لحاظ مبانی علمی در بررسی طرح‌ها و لوایح شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.
 
تقی پور با اشاره به تصمیم شورا مبنی بر راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه شورای شهر عنوان کرد: باوجود تدوین مصوبه‌ای در این رابطه، شورای شهر به‌منظور پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌های اضافی از اجرای این مصوبه خودداری کرد.
 
سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه اصل و ضرورت حمایت مجامع علمی از طرح‌ها و لوایح شورا هیچ‌گاه موردتردید اعضا نبود، تصریح کرد: در زمان بررسی بودجه سال ۹۴، این بحث مجدداً در شورا مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا مرکز مطالعات پروژه‌ها، لوایح و طرح‌هایی که از طرف شورا ارجاع می‌شوند را پوشش دهد و در حداقل زمان ممکن بررسی کند.
 
وی ادامه داد: حضور مستمر نماینده مرکز در جلسات شورا، ارائه نمونه کارهای مطالعاتی به کمیسیون‌های مختلف و سرعت‌بالای کار در ذات خود قابل‌تقدیر است.
 
تقی پور تصریح کرد: بااین‌وجود، در حال حاضر نیاز به بهبود و ارتقای این همکاری داریم تا در مرحله اول فرایند تعریف پروژه‌های مشترک تسهیل و در مرحله بعد، فرهنگ حضور مرکز در شورا به‌عنوان بازوی علمی نهادینه شود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه شورا می‌تواند روی فعالیت‌های پژوهشی مرکز مطالعات حساب کند، گفت: تلاش کردیم تا در کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیته برنامه‌ریزی اقتصادی پروژه‌هایی را برای مرکز تعریف کنیم و امیدواریم سایر کمیسیون‌ها نیز به همین شکل با مرکز مطالعات ارتباط برقرار کنند.
 
تقی پور در ادامه به نقش مرکز مطالعات در شفاف‌سازی پروژه‌های شهری اشاره کرد و افزود: شورای شهر باید طرح‌ها و لوایح پیشنهادی را دسته‌بندی کند و در اختیار مرکز مطالعات قرار دهد تا کارشناسان مرکز مبتنی بر اطلاعات علمی و راهبردی، طرح‌ها و لوایح را موردبررسی قرار دهند.
 
وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر هم شورا و هم‌ مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تعامل شکل‌گرفته استقبال می‌کنند و سعی در توسعه کیفی این همکاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا