شورای شهر

انتقاد رئیس کمیته میراث فرهنگی شورا از عدم ثبت «ثابت پاسال»

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از ایسنا٬ ح احمد حکیمی‌پور با بیان اینکه این خانه جزو بناهای ارزشمند محسوب می‌شود گفت: نباید این خانه دارای ارزش تخریب و به جای آن مجتمعی تجاری از جنس بتن و آهن ساخته شود.

 

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه میراث فرهنگی در شناسایی و ثبت بناهای تاریخی عقب است! اظهارکرد: میراث فرهنگی باید به شناسایی و ثبت ملی خانه های تاریخی اهتمام بیشتری داشته باشد، چرا که وقتی فردی از شهرداری درخواست پروانه ساخت می‌کند، مسئولان پس از چک کردن پلاک ثبتی اگر دارای ثبت ملی نباشد، به آن مجوز می‌دهند و حقوق مالکانه ایجاد می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه تا کنون اتفاقی از سوی سازمان میراث فرهنگی برای ثبت این خانه صورت نگرفته است گفت: سازمان میراث فرهنگی باید فکری به حال این خانه کند.

 

همچنین حقانی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه اخیر شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستورخود در جلسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه متاسفانه با خبر شده‌ایم که خانه ثابت پاسال که به عنوان یک سرمایه ملی است، دستور نقشه گرفته و قرار است مرکز تجاری هشت طبقه‌ای در خیابان "ناهید" ساخته شود، تصریح کرد: جای سوال است که این محل از لحاظ وضعیت ترافیکی چه ویژگی خواهد داشت؟

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود که به شهرداری دستور داده شود نسبت به خریداری کردن این ملک اقدام کند گفت: این ملک می‌تواند به قطب گردشگری تهران بدل شود و شهرداری می‌تواند با خرید این ملک آن را به پایتخت نشینان هدیه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا