شورای شهر

شهرداری صاحب ارکستر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران در خصوص «ارکستر سمفونیک ملی ایران» به رهبری علی رهبری گفت: ادغام دو ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک اتفاق خوبی نیست. ارکستر ملی و سمفونیک دو کارکرد کاملا متفاوت دارند. این دو ارکستر از نظر استایل نوازندگی هم تفاوت ماهوی دارند. شاید خیلی از نوازندگان ارکستر سمفونیک نتوانند آثار ایرانی را آن طوری که مد نظر آهنگساز و رهبر است، به اجرا دربیاورند.

وی افزود: رهبری ارکستر ملی هم تخصص ویژه‌ای می‌خواهد که شاید آقای رهبری نتواند این کار را انجام دهد. شما یک نوازنده کمانچه و یک نوازنده ویلن را درنظر بگیرید؛ دنیای این دونوازنده کاملا متفاوت است.

این عضور شورای شهر تهران ادامه داد: شاید وزارت ارشاد به خاطر تزریقات مالی دست به چنین عملی زده است ولی حتما باید ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک جایگاه‌های مستقل خودشان را داشته باشند.

این خواننده موسیقی سنتی در پایان از اقدام شورای شهر تهران در خصوص راه‌اندازی یک ارکستر تازه خبر داد و عنوان کرد: ما در شهرداری تهران برنامه‌ای داریم که با کمک شهردار بتوانیم،‌ ارکستر فیلارمونیک شهر تهران را ایجاد بکنیم تا در آنجا بتوانیم کمبودی که ایجاد شده را برطرف بکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا