شورای شهر

گزارش جلسه یکصدوسی و دومین جلسه شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصدو سی و دومین جلسه شورا حضور پرشور و کم نظیر شهروندان تهرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مایه افتخار پایتخت ایران اسلامی خواند و افزود: از همه مردم ایران به ویژه مردم شریف تهران به خاطر حضور گسترده، چشمگیر و کم نظیرشان سپاسگزاریم.

وی تاکید کرد: مردم ایران همواره با هوشیاری کامل و آگاهانه در مسیر انقلاب و رهبری حرکت کرده اند و این بار نیز با حضورشان در راهپیمایی سی و ششمین سالگرد انقلاب   چشم جهانیان را خیره کردند.

وی همچنین کشته شدن سه تن از مسلمانان ساکن ایالت "چپل هیل" امریکا را با هیچ منطق بشری سازگار ندانست و این اقدام ضد بشری را محکوم کرد. 

 

حافظی:حفظ اکوسیستم شهر تهران راهکار برون رفت از آلودگی هوا است

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  در جریان برگزاری یکصدو سی و دومین جلسه شورا  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ باغات شهر تهران، افزود: برای اولین بار موضوع آلودگی هوا در سال ۵۴ در مجلس شورای ملی مطرح شد و دولت ملزوم به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ شد با این وجود در سال ۷۳ در برنامه دوم توسعه نیز این موضوع مجدد مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساله کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و برنامه ریزی برای این منظور در برنامه  سوم و چهارم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که آلودگی هوا در سالهای اخیر معضل زیست محیطی ایجاده کرده به طوری که دو درصد از مرگ و میرهای جهان را به خود اختصاص داده است یعنی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرگ به دلیل آلودگی هوا صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ادامه داد: بر اساس گزارشات اخیر سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا یکی از علل مرگ و میر از طریق بیماری های قلب و عروق، سرطان ها و بیماری های ریوی است، همچنین این سازمان اعلام کرده که در ایران اگر ریزگردها کنترل نشود، ۱۰ تا ۳۲ درصد بر میزان مرگ و میر و بیماریها اثرگذار خواهد بود.

حافظی تصریح کرد: در کشور ما هزینه و خسارت های ناشی از مرگ و میر در هر سال به دلیل آلودگی هوا بر اساس شاخص های بیمه و با قیمت دلار ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی، سالانه معادل ۱۴۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه دیگر فرصتی وجود ندارد و هر آنچه هست تهدید است، گفت: از جمله راهکارهای حفاظت مقابله با آلودگی هوا، حفاظت از اکو سیستم های طبیعی و ترمیم اثرات سوءگذشته بر محیط زیست شهر تهران است.

 

آیین نامه اجرایی انتخابات دوره چهارم شورا یاری محلات تهران به تصویب رسید

در یکصد و سی و دومین جلسه شورا بررسی و دستور  العمل برگزاری انتخابات شورایاری های شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که آیین نامه اجرایی آن پس از اصلاح مواردی از مواد آن به تصویب اعضای شورا رسید.

در جریان بررسی این موضوع بند "الف " از ماده یکم آیین نامه که به ارکان برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران به عنوان هیئت اجرایی اشاره دارد مورد اصلاح قرار گرفت.

به موجب این اصلاحیه ، ستاد هماهنگی شورایاری ها به عنوان ستاد برگزاری و مسئول برگزاری انتخابات و شهرداری تهران نیز به عنوان مجری انتخابات دوره چهارم شورایاری ها  معرفی شد.

همچنین تبصره یکم این بند نیز با اصلاح برخی موارد بدین شرح اصلاح شد: هیئت اجرایی مرکزی متشکل از نماینده ستاد هماهنگی شورایاری ، نماینده شهرداری ،۶ نفر معتمدین منطقه و نماینده ثبت احوال می باشد.

تبصره ۲ این بند نیز بدین صورت اصلاح گشت که برای تعیین ۶ نفر از معتمدین هیئت اجرایی رییس هیئت اجرایی ۲۲ نفر  از معتمدین از اقشار مختلف را به نمایندگی ۲۲ منطقه انتخاب و پس از تایید هیئت نظارت از آنان دعوت و با رای مخفی ۶ نفر از بین آنان به عنوان اعضا هیئت اجرایی تعیین می شوند.

در پایان پس از اعمال اصلاحات اعضا به آیین نامه اجرایی انتخابات دوره چهارم شورایاری های محلات تهران رای موافق دادند. 

 

انتقاد از افزایش کرایه تاکسی ها قبل از سال۹۴ و تایید فرمانداری

اسماعیل دوستی در جریان یکصد و سی و دومین جلسه شورا با اشاره به اقدامات خوب شهرداری تهران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از شهرداری تهران قدر دانی کرد و گفت: با اینکه در زمان راهپیمایی باران هم می بارید و مسیر راهپیمایی پر از کاغذ شده بود ولی با این وجود پاکیزگی در مسیر راهپیمایی نشان از زحمات شهرداری می داد.

دوستی که سخنان خود را به عنوان تذکر قبل از دستور قرائت می کرد ادامه داد: تذکر اصلی من به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی است.

وی افزود: این چه نظارت و مدیریتی است ؟در حالی که مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها در سال ۹۴ هنوز به تصویب فرمانداری نرسیده و دولت روی آن نظر نداده می بینیم که تاکسی رانان کرایه ها را افزایش دادند و نظارتی هم بر آن ها نیست.

دوستی تصریح کرد: در زندگی دو عامل اثر مستقیم در اقتصاد خانواده دارد ؛ افزایش حقوق و کرایه حمل و نقل  که متاسفانه می بینیم هنوز سال به پایان نرسیده نرخ کرایه تاکسی ها با افزایش مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر فرض را بر این بگیریم که مصوبه شورا به تایید فرمانداری و دولت برسد این مصوبه از سال آینده اعتبار خواهد داشت و افزایش کرایه تاکسی ها در زمان فعلی غیر قانونی است.

دوستی خطاب به رییس شورا گفت: من تذکر جدی به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی دارم و از شما می خواهم این موضوع را پیگیری کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا