سیاسی

جزئیات افزایش بودجه ۹۴ آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «مهمترین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه سال ۹۴ برای آموزش و پروش چیست؟»، اظهار داشت: این موضوع در چند بخش است، اول افزایش بودجه عمومی آموزش و پرورش است؛ با توجه به اینکه آموزش و پرورش بیش از یک میلیون پرسنل دارد و نیازهای آن جدی است، بودجه عمومی آن، افزایش یافت.

وی ادامه داد: در مجموع ما بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان به پیشنهاد دولت به بودجه آموزش و پرورش اضافه کردیم.

 

* اختصاصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان و اضافه‌کاری‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی با اشاره به بودجه بخش عمومی افزود: آموزش و پرورش باید بتواند مطالبات بازنشستگان، اضافه‌کاری‌ها و حق‌التدریسی‌ها را پرداخت کند؛ آموزش و پرورش الان مقداری در این بخش عقب مانده و نتوانسته است اضافه‌کاری‌ و حق‌التدریس‌ها را پرداخت کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: در این بخش باید افزایش چشمگیری داشته باشیم که نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌ایم.

 

* افزایش سرانه مدارس در سال آینده

وی با اشاره سرانه مدارس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرانه مدارس شبانه‌روزی و مدارس عادی با سرعت پرداخت نمی‌شود؛ سرانه را افزایش دادیم و موجب می‌شود دست وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت سرانه باز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مدارس شبانه‌روزی با مشکلات مادی شدیدی روبه‌رو هستند و در بعضی مدارس شبانه‌روزی تنها یک یا دو وعده غذای گرم می‌توانند به دانش‌آموزان بدهند.

 

*افزایش ۳۵۰ میلیارد تومان سرانه مدارس شبانه‌روزی

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی گفت: در بعضی مدارس شبانه‌روزی آخر هفته‌ها را تعطیل می‌کنند تا هزینه مدرسه را پایین آورند که این آسیب‌های جدی به دانش‌آموزان وارد می‌کند و ما در این خصوص سرانه را نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به کارهای پرورشی، فرهنگی و ورزشی گفت: در این خصوص توجه ویژه‌ای شد و بودجه آن را نیز افزایش دادیم، در بخش فوق برنامه نیز در حال حاضر مدارس عمدتاً متکی به جیب خانواده‌ها هستند و بودجه این بخش را برای سرویس‌دهی مطلوب افزایش دادیم.

وی بیان داشت: در شرایطی قرار داریم‌ که نیازمند کارهای منسجم فرهنگی و تربیتی در مدارس هستیم؛ در اینجا نیز بیش از ۱۰۰ درصد بودجه پیشنهادی دولت افزایش پیدا کرد.

 

*افزایش ۸۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ادامه داد: در بخش نوسازی و بازسازی مدارس با عنایت به اینکه روند بسیار مناسبی در کشور شروع شده است و یک نهضت نوسازی و بازسازی مدارس را مشاهده می‌کنیم، بر این اساس کمیسیون تلفیق ۸۰ درصد این بودجه را افزایش داد تا این نهضت متوقف نشود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نگاه کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش نگاه مثبتی است و اعتقاد این است که هزینه در آموزش و پرورش برای سرمایه‌گذاری آینده کشور است.

 

*اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و وزارت علوم

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی افزود: مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق داشتیم که این می‌تواند منشأ تحولی درآینده در بخش بودجه آموزش و پرورش باشد و آن این است که از محل صرفه‌جویی شرکت‌های بزرگ، ۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کمک کنیم که اگر همکاری جدی بین دستگاه‌های مختلف، وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و این مصوبه را عملیاتی کنیم، آموزش و پرورش مقداری به سمت پایدار شدن حرکت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا