مدیریت شهری

کرایه‌ها به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده‌ است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین میثم مظفر در حاشیه برگزاری یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تک نرخ شدن سوخت و حذف سهمیه سوخت تاکسیرانان اظهارداشت: تاکسیرانان شهر تهران موظف هستند براساس نرخ کرایه تاکسی مصوب شورای شهر تهران که ابتدای سال اعلام شد، کرایه دریافت کنند.

 
وی تصریح کرد: واقعیت مطلب این است که صنف زحمت‌کش تاکسیرانان انتظار دارند که دولت یارانه ویژه‌ای برای بحث حمل و نقل عمومی متفاوت با خودروهای شخصی در نظر بگیرد.
 
مظفر افزود: در شهر تهران روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان تاکسیرانی جابجا می‌شوند و در واقع تاکسیرانی یک وسیله حمل و نقل عمومی تلقی می‌شود و حذف سهمیه سوخت و یارانه ویژه تاکسیرانان یک بازار گرمی برای مسافربری‌های شخصی ایجاد کرده است.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت: متاسفانه مسافربری‌های شخصی تحت نظارت هیچ نهاد و مجموعه‌ای نیستند و تائید صلاحیت هم ندارند و ایمنی سفر را برای مردم و شهروندان کاهش می‌دهند.
 
وی با اشاره به حذف سهمیه سوخت تاکسیرانان بیان داشت: این اقدام برای تاکسیرانان و بخصوص تاکسیرانان یگان سوخت هزینه‌های سنگینی را بالغ بر ۴ درصد تحمیل کرده است و انتظار ما این است که دولت تدبیر جدی را برای حمایت از تاکسیرانان داشته باشد.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش خودسرانه کرایه‌ها توسط تاکسیرانان غیرقانونی است، تاکید کرد: نرخ کرایه‌ها در سایت سازمان تهیه شده و هر تاکسی بر اساس برچسب چاپ شده می‌بایستی اقدام به دریافت کرایه کند به طوریکه کرایه‌ها براساس مصوبه شورا و تائید فرمانداری دریافت خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در صورتیکه شهروندان با تاکسیران متخلف برخورد داشتند می‌توانند تخلف صورت گرفته را همراه با پلاک تاکسی به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهند و در نهایت هیأت انضباطی رای مورد نظر خود را در خصوص تخلف صورت گرفته صادر خواهد کرد.
 
مظفر گفت: در سال گذشته بیش از ۵ هزار رای برای تاکسیرانان متخلف صادر شده بود و امسال نیز سازمان تاکسیرانی با رانندگان متخلف به شدت برخورد خواهد کرد.
 
مظفر با اشاره به بسته حمایت سازمان تاکسیرانی برای تاکسیرانان گفت: ارائه خدمات رفاهی، ورزشی، بیمه تکمیلی درمان رایگان، بیمه عمر و حوادث رایگان، بخشی از خدمات تاکسیرانی برای تاکسیرانان است اما این‌ موارد کافی نیست چرا که به سبب هزینه تاکسیرانان مصرف اصلی سوخت است و دولت می‌بایستی تدبیر لازم را برای حمایت از این قشر داشته باشد.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ یک از رانندگان تاکسی حق ندارند مبلغ اضافی را جهت روشن کردن کولر از مسافران دریافت کنند گفت: این موارد تخلف است و با متخلفین برخورد می‌شود.
 
وی ادامه داد: در ابتدای سال، شورای شهر افزایش ۲۰ درصدی را برای نرخ تاکسی‌ها در نظر گرفت که این افزایش براساس تحلیل‌ها و آمارهایی بود ناشی از تورم اختصاصی در خصوص قطعات خودرو که در همان زمان نیز سازمان تاکسیرانی افزایش ۳۵ درصدی کرایه‌ها را به شورا داده بود که در نهایت شورا ۲۰ درصد کرایه‌ها را افزایش داد.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان گفت: در سال ۹۳ و در زمانی که دولت آزاد‌سازی حامل‌های انرژی را در دستور کار خود قرار داد وعده کرد که بعد از آزادسازی انرژی، افزایش نرخ از سوی وزارت کشور برای تمامی تاکسیرانان در استانهای مختلف و بویژه تهران دیده شود که در این زمینه نیز هیچ اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا