شورای شهر

وزیر آموزش و پرورش برای سلامت جامعه و مردم ارزش بیشتری قائل شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت‌اله حافظی درباره جلسه روز گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار داشت: روز گذشته در کارگروه کاهش آلودگی هوا وزارت بهداشت با توجه به افزایش آلایندگی‌ها و در راستای سلامت دانش‌آموزان پیشنهاد تعطیلی مدارس را داد که متاسفانه آموزش و پرورش این پیشنهاد را قبول نکرد و به این تصمیم آموزش و پرورش اعتراض داریم.

وی ادماه داد: مبنای توسعه پایدار انسان سالم است و در هر جامعه‌ای نیاز به انسان‌های سالم داریم و اگر در جامعه انسان‌های سالم نباشند انتظار تعالی و رشد جامعه را نباید داشته باشیم.

حافظی بیان داشت: در حال حاضر آلودگی هوا تهدید جدی به حساب می‌آید و ما شاهد این افزایش آلایندگی‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مسئول سلامت جامعه است، در کمیته کاهش آلودگی هوا پیشنهادی مطرح شده ولی آموزش و پرورش بهانه فصل امتحانات را گرفته و این پیشنهاد پذیرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته اضطرار و یا کاهش آلودگی هوا به معنای سوء مدیریت و عملکرد دستگاه‌های ضعیف است ولی در هنگام بحران چنین تصمیماتی اجتناب‌ناپذیر است و علی‌رغم اینکه ممکن است خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار بگیرد ولی برای حفظ سلامت فرزندانمان و داشتن انسان‌های سالم در جامعه باید برخی از تصمیمات اجرایی شود.

حافظی ضمن تذکر به وزیر آموزش و پرورش، افزود:‌رویه‌ای که آموزش و پرورش در پیش گرفته است قابل قبول نیست و ضمن تذکر به وزیر آموزش و پرورش یادآور می‌شویم که برای سلامت جامعه و مردم ارزش بیشتری قائل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا