اجتماعی و فرهنگی

پراید و تیبا جایگزین خودروهای فرسوده می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید مدنی اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر با توجه به مشکلاتی که خودروسازان در تولید محصول، تامین نقدینگی و تسهیلات بانکی داشتند طرح جایگزینی خودروهای فرسوده انجام نشد.

 

وی ادامه داد: با این حال در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این شرکت و با مذاکرات صورت گرفته با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، تصمیم به انجام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گرفته شد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تابستان امسال تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور منعقد شده و مقرر شد ۲۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا جایگیزین خودروهای فرسوده شود.

 

مدنی سقف تسهیلات برای خودروهای انتخابی را ۱۲ میلیون تومان با بازپرداخت ۴۸ ماهه و سود ۱۹.۵درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: هر دستگاه خودروی اسقاطی به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و بقیه مبلغ خودرو به صورت نقدی دریافت خواهد شد.

 

وی خودروهای گروه ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ را مشمول این طرح دانست و گفت: خودروهای گروه ایکس ۱۰۰ شامل خودروهای پراید و پراید وانت و خودروهای گروه ایکس ۲۰۰ شامل تیبا و تیبا هاچ بک است و براساس آیین‌نامه ستاد حمل و نقل و سوخت کشور، هر خودرویی جزو محصولات فرسوده قرار بگیرد قابلیت شرکت در این طرح را خواهد داشت.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تمام هزینه‌های این طرح بدون استفاده از منابع بانکی و توسط شرکت لیزینگ سایپا پرداخت شده و واگذاری خودروها نیز براساس زمان ثبت نام و اسقاط شدن خودروهای فرسوده توسط مشتریان صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا