راه حل مشکل ترافیک تهران توسعه مترو است
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن سرخو افزود: آنچه در پایتخت اولویت دارد و در برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران نیز به تصویب رسیده، بهرهبرداری سالانه از ۳۰ کیلومتر خط جدید مترو است و طبق برنامه، در سه سال نخست باید خطوط ۳، ۶، ۷ و قسمتی از خط ۸ و در دو سال بعد نیز مابقی خط ۸ و خط ۹ به بهرهبرداری برسند.
وی با اشاره به این که در مباحث عمرانی باید نسبت به ایجاد تقاطعهای غیر همسطح برای تسهیل شریانهای ترافیکی اقدام شود، اظهار کرد: فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و تنها باید به فکر تکمیل خطوط مترو باشیم.
سرخو با بیان این که روند اجرایی تونلهای مترو با توجه به توان مهندسی مناسب است، تصریح کرد: البته توسعه خطوط مترو مشروط به تخصیص به موقع بودجه است و اگر تخصیص اعتبارات مترو از سوی دولت و شهرداری تهران به صورت مناسب صورت گیرد، میتوان نسبت به انجام تعهدات مدیریت شهری خوشبین بود.
رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که بهرهبرداری سالانه از ۳۰ کیلومتر خط جدید مترو، تنها به معنای ساخت تونل نیست، خاطرنشان کرد: این بهرهبرداری شامل تمام تجهیزات و ادوات مورد نیاز از جمله اتمام ایستگاهها، نصب پلههای برقی و تأمین واگنهای مترو است.