اجتماعی و فرهنگی

مخالفت محیط زیست با بارگذاری صنایع در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدهادی حیدرزاده درخصوص نابسامانی اکوسیستم در استان تهران عنوان کرد: چنین اتفاقاتی در هر اکوسیستمی که جمعیت آن بیش از ظرفیت باشد، طبیعی است و تا زمانی که تناسبی بین جمعیت و بارگذاری و خدمات اکوسیستم نداشته باشیم، ناهنجاری‌های زیست‌محیطی به وجود می‌آید.

 

حیدرزاده با اشاره به آلودگی آب، هوا یا بروز آفت‌هایی مانند مگس سفید، بیان کرد: همه این اتفاقات به این دلیل است که اکوسیستم نمی‌تواند خدمات لازم را ارائه دهد و بارگذاری بیش از ظرفیت، مجال ارائه خدمت را نمی‌دهد.

 

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، بهترین راه‌حل را کنترل جمعیت در استان دانست و گفت: تا زمانی که جمعیت واردات به استان بیش از صادرات باشد، این برهم‌ریختگی وجود خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سیاست‌های بارگذاری صنعت در استان تهران گفت: صنایع های‌تک و موارد دیگر بهانه‌ای شده است تا استقرار آنها در استان تهران ادامه داشته باشد که ما با این موضوع به شدت مخالف هستیم.

 

حیدرزاده خاطرنشان کرد: امیدوارم طی جلسه‌ای که با هیات وزیران داریم بارگذاری و ایجاد واحدهای صنایع غذایی و های‌تک نیز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ممنوع باشد و به استان‌های دیگری که منابع آبی مناسب‌تری دارند، منتقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا