سیاسی

بودجه سال آینده ۸۳۷ هزار میلیاردی بسته شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  در حالی امروز لایحه بودجه سال آینده از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد که مجموع درآمد و هزینه دولت در ۸۳۷ هزار میلیارد تومان تراز شده است.

این در حالی است که مجموع منابع عمومی دولت به ۲۲۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان رسیده که شامل حدود ۱۱۹هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان درآمدها، واگذاری دارایی‌های مالی با بیش از ۳۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی درآمد دولت از محل نفت و فرآورده‌های آن با بالغ بر ۷۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان است.

درآمدهای اختصاصی دولت نزدیک به ۴۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان تخمین زده شده که در مجموع با منابع عمومی بودجه عمومی دولت را به ۲۶۷ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان می رساند.

همچنین بودجه شرکت‌های دولتی،‌ موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانکها بالغ بر ۵۹۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

مصارف دولت در لایحه بودجه سال آینده

 

اما در سمت مصارف لایحه بودجه سال آینده هزینه‌ها بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان، تملک دارایی‌های سرمایه ای حدود ۴۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان و تملک دارایی‌های مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در مجموع مصارف عمومی دولت را به ۲۲۴ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان رسانده است.

 

با مجموع هزینه‌های دولت از محل درآمدهای اختصاصی که بیش از ۴۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان برآورد شده کل مصارف بودجه عمومی به ۲۶۷ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان می رسد.

 

این درحالی است که مصارف شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها ۵۹۶ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا