شورای شهر

روز تهران فرصتی برای طرح مشکلات پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد حکیمی پور با تاکید بر اینکه روز تهران تنها یک فستیوال و جشن نیست، تصریح کرد: به رویکردهای گردشگری و میراثی در این روز توجه می شود اما به دنبال خروجی های عملی برای اداره بهتر شهرمان هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران مرکزیت کشور است و به نوعی از همه نقاط ایران در این شهر هستند تا آنجا که می توان تهران را ویترین ایران دانست از این رو انتخاب یک روز به نام تهران می تواند فرصتی برای در دیده شدن ابعاد مختلف مسائل پایتخت از بعد گردشگری و به ویژه طرح مسائلی شود که به اداره بهتر شهر در آینده کمک می کند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تهران بیشترین قدمت را به عنوان پایتخت در تمامی تاریخ معاصر ایران دارد و این ویژگی سبب شده تا با نامگذاری یک روز این فرصت را ایجاد کنیم تا مردم از کانال مستقیم و نیز شورایاری ها نظرات خود را با بدنه مدیریت شهری در خصوص مسائل این شهر و ایده هایی که می تواند مختص تهران باشد، در میان گذارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آنکه شورای فرهنگی انقلاب روز تهران را مورد تصویب قرار دهد، در این باره گفت: تلاش مدیریت شهری آن است که با نامگذاری یک روز به نام تهران به عنوان شورا و شهرداری در این روز اقدامی عملی برای شهر انجام دهیم.  

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تهران از زمانی که پایتخت شده تا کنون، مسائل زیادی را پشت سر گذاشته و اینکه این شهر چگونه پایتخت شده و فضاهای آینده باید به چه سمت و سویی هدایت شود از موضوعات مهمی است که در روز تهران جای طرح دارد تا مردم بدانند مشکلات کجاست و علاوه بر یک روز همراه فستیوال، تلاشی نیز در جهت آِنده تهران صورت گیرد.

حکیمی پور به نقش اعضای شورایاری ها در باز شناساندن روز تهران و رهیافت های عملی در این روز تاکید کرد و افزود: فعالان مسائل شهری در تهران باید روز تهران را فرصتی برای طرح مسائل میراثی و آسیب اجتماعی، سلامت و حتنی اقتصاد این شهر بدانند و از این روز به نحو مطلوب استفاده شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا