شورای شهر

علیخانی خبر داد: بدهی دولت به شهرداری پرداخت می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد علیخانی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران،اظهار کرد: این موضوع در جلسه‌ای که اعضای شورای شهر تهران و شهردار تهران با رئیس جمهور داشتند مطرح شد.

وی تصریح کرد:رئیس جمهور پس از ارئه گزارش قول همکاری  برای پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران را دادند و در خصوص یارانه بلیط مترو و اتوبوس هم قول دادند که تا پایان سال جاری اعتبارات لازم به شهرداری تهران پرداخت شود.

علیخانی بیان کرد: بر همین اساس تا پایان سال جاری مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای یارانه بلیط  اتوبوس و مترو به شهرداری تهران پرداخت می‌شود و در سایر بخش‌ها نیز قرار شد مطالبات به شهرداری پرداخت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص بدهی انباشته شده دولت به شهرداری تهران، افزود: راجع به میزان این بدهی اختلاف نظر وجود دارد، و در واقع دو نوع بدهی در این بخش وجود دارد یکی اینکه در قانون بودجه هر سال اعتباراتی برای شهرداری دیده می‌شود که مسئولان بودجه‌ای معتقدند که اگر رقم تخصیص داده شده در آن سال استفاده نشود در واقع سوخت می‌رود و یک بدهی دیگر هم اینست که قانون مشخص کرده و در حال حاضر این بخش در دست پیگیری برای پرداخت وجود دارد.

وی افزود: البته  ما اعتقاد داریم نباید متکی روی منابع دولتی باشیم و شهرداری باید برنامه درآمد پایدار را تعریف کند و  انشالله در آینده نزدیک با تصویب طرح‌های جدید به سمت درآمدهای پایدار خواهیم رفت.

علیخانی تاکید کرد: قطعا در این دوره مدیریت شهری به سمت درآمدهای ناپایدار نخواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا