سیاسی

همه ى دلایل شکست اصولگرایان در تهران/خودزنى سیاسی تا بازیگردانى هاشمى

/عباس علیپور-مدیر مسئول/

درگیریهاى هر روزشون حوصله ى همه رو سر آورده بود، خسته شده بودند مردم از این همه کشمکش بیهوده بین اونها؛ جلسات شوراى شهر اوّل فقط شده بود محل نزاع، جابجایى گسترده مدیران، استیضاح شهردار، استعفاء گروهى از شورا براى ورود به مجلس و… همه ى این اتفاقات باعث شد تا مردم اقبالشون از دوم خردادیها که از سال ٧۶ یکه تاز همه ى رقابتهاى انتخاباتى بودند برگرده، و به لیستى با دو سرلیست آشنا(چمران،شیبانى) و ١٣ کاندیداى کاملا ناشناس آبادگران ایران در سال ٨٢رأى بدهند.

 

بعد از اون مجلس هفتم و ریاست جمهورى و…. یکى یکى به اصولگرایان رسید تا جایى که دوم خردادیها همین اسم رو هم باعث کاهش رأى تشخیص دادند و به اصلاح طلب تغییر نام دادند تا کسى  انتخابات شوراى دوم را یادش نیاد.

 

امّا اینبار فرق مى کرد: مجلس شوراى نهم اصولگرا؛ زیادى شلوغش مى کرد، یه وزارت خانه مثل جوانان ۴ وزیر پیشنهادیش رد میشه، اصل برجام که با اشراف رهبرى و تأیید ایشان همراه بود و در دل مردم هم پسندیده شده بود به محل منازعاتى بدل میشه که شوراى اوّلیها به گردش هم نمى رسیدند.

 

حالا نوبت چیه؟ یک لیست با دو، سه تا سرشناس و بقیه ناشناس، که به مدد ردّ صلاحیت سران اصلاحات خودبخود براى مجلس دهم اصلاحات شکل گرفته بود و اتفاقى را رقم زد دقیقاً مشابه شوراى دوم، اینبار هم لیستى ناشناس و کم چهره توانست اعتماد مردم را جلب کند تا شاید این تازه کارها درگیرى و نزاع و برهم زدن آرامش عمومى را حالا حالاها بلد نباشند.

 

 

اصولگرایان به همان شکل که انتخابات شوراى دوم را بردند با همان دلایل و شکل و شمایل انتخابات مجلس دهم را در تهران باختند!

 

هرچند دراین دوره نمیشه از سهم على مطهرى در متفرق کردن اصولگرایان گذشت، چه کسى نمیدونه که درحال حاضر هیچ قرابتى بین على مطهرى و اصولگرایان وجود نداره، ولى با اینحال توانست ضمن جا گرفتن در لیست مطمئن اصلاح طلبان، لیستى ایذائى براى عدم ایجاد وحدت در بین اصولگرایان ایجاد کنه و بسیارى از چهره هاى سرشناس اصولگرایى را متقاعد کنه به نفع لیست ائتلاف اصولگرایان کناره گیرى نکنند.

 

بنظر میرسه بازیگردانى سیاستمدارى مثل هاشمى، در ایجاد اختلاف در لیست واحد اصولگرایى و ایجاد اتحاد در تک لیست اصلاحات با استراتژى از تهدید(ردصلاحیت) فرصت(لیست گمنام) ساختن، توانست راهگشاى مناسبى باشه.

 

کلیدواژه هاى: خسته از منازعات، دلسردى از باتجربه ها و رأى واحد و لیستى ٣ کلیدواژه ى اصلى این رقابتها بود که باعث شد لیستى ناشناس مانند لیست ناشناس شوراى شهر دوم تهران رأى بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا