شورای شهر

نمره منفی اعضای شورا به وضعیت سرویس مدارس پایتخت

به گزارش شورا‌آنلاین، در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش موضوع ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت که حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این خصوص گفت: طرحی که برای ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان ارائه شده است با مصوبات قبلی در این خصوص تفاوت دارد و در این طرح خیلی جزئی‌تر به مسائل حمل‌ونقل دانش‌آموزان پرداخته شده است. 
 
در ادامه احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: در حال حاضر در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس قوانین مشخص را داریم و الزامات لازم نیز درباره ارتقای کیفیت ایمنی خودروها مشخص است و در ماده ۵ آمده است که خودروهای سرویس مدارس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و حتی ویژگی‌های دارنده خودروی سرویس مدارس نیز مشخص شده است.

وی گفت: در سند مربوط به شهر دوستدار کودک نکات دقیقی درباره سرویس مدارس آ‌مده است که بخشی از آنها به نحوه شهرسازی برمی‌گردد و هنگامی که در اول مهر ۳۰ درصد به ترافیک تهران اضافه می‌شود یعنی مدارس در مکان‌های مناسبی قرار ندارد و بنده پیشنهاد می‌کنم که یک دستورالعمل تکمیلی بنویسید چرا که موارد مختلف در خصوص ایمنی سرویس مدارس وجود دارد. 

در ادامه این جلسه افشین حبیب‌زاده دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: موضوع ایمنی حمل‌ونقل سرویس مدارس بسیار مهم است و بارها در مواقع مختلف والدین از سرویس مدارس اعلام نارضایتی کرده‌اند که نیاز است تمام اسناد بالادستی در این مورد را بازنگری کنیم.

وی گفت: در توضیحات طرح جدید ایمنی مدارس آمده است که تمام اسناد بالادستی در این خصوص باید بررسی شود و بر اساس آن اقدام کنیم.

عضو شورای ‌اسلامی شهر تهران،  افزود: در قوانین گذشته برخی از اسناد نواقص و پیچیدگی داشتند که انجام نمی‌شده و نوع نظارت بر فعالیت سرویس‌های مدارس مناسب نیست. 

وی پیشنهاد کرد: نیاز است در موضوع ایمنی حمل‌ونقل مدارس بازنگری جدیدی در این خصوص اتفاق بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا