شورای شهر

جدیدی: به شهرداری نمذه ۱۵ می دهم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  عباس جدیدی در جمع خبرنگاران درباره عملکرد معاونت نظارتی شورای شهر تهران، اظهارداشت: نظارت، چراغ راه است و مدیریت واحد در حوزه‌های مختلف شهرداری بدون نظارت محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های نظارت نتوانند کار خود را انجام دهند و دیگر بخش‌ها نیز با بخش نظارت همسو نباشند به اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر که شعار آن را می‌دهیم نخواهیم رسید و این اهداف محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه نظارت با بازرسی و حراست فرق دارد، گفت: ما در شورای شهر یکسری مصوبات به تصویب رسانده‌ایم که این مصوبات باید اجرایی و بر روند اجرای آن نیز نظارت شود و حق مردم است که در حوزه نظارت، دقت و اهتمام بیشتری را داشته باشیم.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۶ هزار پرونده در حوزه شهرسازی توسط کارشناسان نظارت بررسی شده است و خیلی از معضلات در سیستم شهرداری تهران پایش شده است.

جدیدی بیان داشت: در مدت شورای چهارم رسیدگی به این پرونده‌ها یکی از اقدامات معاونت نظارت بوده است.

وی به برگزاری ملاقات‌های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدارها در مورد مسائل مختلف شهری و شهرسازی موضوعاتی مطرح می‌شد که در چهارچوب قانون به این درخواست‌های مردمی رسیدگی شد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از ۶ هزار پرونده بررسی شده در معاونت نظارت، ۸۰۰ مورد از آن مواردی بوده که برخلاف طرح تفصیلی تصمیم‌گیری و اجرایی شده است.

جدیدی درباره مدیریت شورای شهر نیز اظهارداشت: چمران به عنوان رئیس شورای شهر بزرگتر و اختیار دار ما است و ما در مکتبی پرورش یافتیم که پهلوانی در فصل اول کتاب آن است. چمران پیشکسوت ما است و باید حرمت موی سفید آن را داشته باشیم و همه باید تذکر پذیر باشیم نه تذکر گریز.

وی گفت: به عنوان یک آدم مستقل در شورای شهر، آنجایی که حرف از بیت‌المال و حقوق مردم است نمی‌توانم بگذرم و شخصاً به این موضوع رسیدگی خواهم کرد و به جرأت و شهامت اعلام می‌کنم که از حق و حقوق مردم حتی یک قدم کوتاه نمی‌آیم.

جدیدی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بدهی افرادی به شهرداری است که حق و حقوق مردم را پرداخت نکرده‌اند و با استفاده از دیگر راهکارها توانسته‌اند که حق مردم را نپردازند. حال می‌خواهند بخشی از بدهی این افراد را ببخشند که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود در صورتی که این پول برای بچه‌های جنوب شهر است که امکانات مناسبی را ندارند و می‌توان با این پول برای آنها وسایل ورزشی تهیه کرد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: آن کسانی که به طرح‌ها رأی می‌دهند و مصوب می‌شود پیش خدا مسئول هستند و باید قبل از رأی دادن تمامی جنبه‌های آن مصوبه را بسنجند و سپس رأی بدهند.

وی درباره عملکرد مالی شهرداری تهران گفت: عملکرد مالی شهرداری به پایش آن بر می‌گردد و بنده به عملکرد مالی شهرداری نمره ۱۵ می‌دهم.

جدیدی درباره قطعه زمینی به وسعت ۲۵۲۸ متر در منطقه ۱۳ اظهارداشت: در این زمین قرار است یتیم‌خانه برای کودکان بی سرپرست و بد سرپست و کودکان کار و خیابان احداق شود.

این عضو شورای شهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این زمین را شهرداری منطقه ۱۳ به شما داده است و پروانه ساخت مرکز تجاری نیز دارد، گفت: اینها یک ظلم فاحش به بچه‌های بی  سرپرست شهر است و این حاشیه‌ها ظلم در حق بچه‌های یتیم شهر تهران است.

جدیدی ادامه داد: در این قطعه زمین قرار است جایی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ایجاد شود و تقریباً ۶ ماه پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

وی خاطرنشان کرد: این زمین متعلق به شهرداری تهران است و در این قطعه زمین قرار است توسط خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که بنده از آنها حمایت می‌کنم ساختمانی برای این کودکان ساخته شود و هیچ کاربرد دیگری ندارد. بهتر است در صحن شورا هنگام تذکر دادن قبل از اینکه موضوعی را کاملاً مطلع نیستند اول کنکاش کنند و بعد به آن موضوع بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا