شورای شهر

محسن هاشمی:آقازاده‌ها شأن پدرانشان را در جامعه حفظ کنند/نباید بودجه شهر را صرف ساخت برج و اتوبان دو طبقه کرد

به گزارش شورا‌آنلاین، عصر دیروز محسن هاشمی در برنامه "کاردان‌ها" در شبکه یک سیما بر ضرورت کارآمدی مسئولان در انجام وظایفشان تاکید کرد.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که اگر بخواهیم ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و برای اینکه مردم مشکل زیادی را در این راه احساس نکنند باید شیوه اعتدال را پیش بگیریم و از این روش است که می‌توان مشکلات ایران، جهان اسلام و حتی فلسطین را برطرف کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: بر اساس این آیات اگر بخواهیم مشکل جامعه را حل کنیم باید تک تک افراد جامعه نسبت به آن اهتمام ورزند.

هاشمی تاکید کرد: کشور ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و مشکل موجود ناکارآمدی در به کارگیری آنها است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به مترو تهران اشاره کرد به اینگونه که وجود ۷ خط مترو به عنوان زیر ساخت شناخته می‌شود که با تجهیز آن می‌توان روزانه تا ۷ میلیون نفر مسافر را با آن جا به جا کرد و این در حالی است که به لحاظ کار آمدی به این سمت پیش نمی‌رویم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در واقع این مشکل کل سیستم است که نمی‌تواند تعامل لازم را برای به کارگیری ظرفیت‌ها ایجاد کند.

هاشمی گفت: مردم از مسئولان، کارآمدی می خواهند و اگر این کارآمدی را نبینند آنها هم  نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و وقت ضروری است و نباید در این مسیر به جای پرداختن به ضروریات به کارهای غیرضرور بپردازند به عنوان نمونه وقتی اولویت شهر تهران مترو است نباید بودجه شهر را صرف ساخت برج و اتوبان دو طبقه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آقازادگی و مفهوم آن تصریح کرد: مفهوم آقازادگی در فرهنگ گذشته منتسب به بزرگان و معتمدین و حتی ائمه بوده است و نمود ذهنی کاملا مثبتی داشت این در حالی است که مفهوم آقازادگی در سالهای اخیر نمودی کاملا متفاوت گرفته است.

محسن هاشمی رفسنجانی گفت: فرزندان بزرگان در واقع دسترسی به رانت‌هایی دارند که باید مراقب باشند که شان پدرانشان را در جامعه حفظ کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به واسطه ریاست در شورا کسی را به مجموعه شهرداری توصیه می‌کند اظهار داشت: باید بگویم که به دلیل حفظ شان شورا که ناظر بر کار شهرداری است به هیچ عنوان به واحدهای اجرایی زیر مجموعه شورا و  شهرداری کسی را توصیه نمی‌کنم چرا که  این کار موجب وهن شورا می شود.

وی همچنین در خصوص تفاوت جوانان امروز با گذشته گفت: جوانان امروزی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دنیای مجازی به دنبال پذیرش توصیه‌هایی با مبنای درست و صحیح هستند و مانند جوانان در قدیم هر حرفی را نمی‌پذیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا