شورای شهر

واکنش دولت به انتقاد شورایی ها/تندگویان بیکار شد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جنوب شهر تهران همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی، سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۵ به صورت رسمی افتتاح شد.

شهرداری تهران برای ساخت این مجموعه نمایشگاهی هزینه هنگفتی صرف کرد.

قرار شد بعد از بهره‌برداری از این مجموعه تمامی نمایشگاه ها در این مکان برگزار شود تا ترافیک درون شهری که در زمان برگزاری نمایشگاه ها(در نمایشگاه بین المللی واقع در برگزار چمران) رخ می داد و باعث بروز مشکلات برای شهروندان می شد برطرف شود.

در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ۲۳ خرداد ۹۵، اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور از وی درخواست کردند وی به تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط دستور دهند، من بعد ترتیبی اتخاذ شود که تمامی نمایشگاه های بین المللی و داخلی در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شود تا شاهد بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری انجام شده و رفع معضلات ترافیکی و … در پایتخت جمهوری اسلامی باشیم.

همچنین  پیش از این در تاریخ ۱۱ شهریور ۷۹ (شورای شهر دوره اول) شهرداری تهران ملزم به تغییر محل برگزاری نمایشگاه بین المللی شده بود و می بایست جانمایی مناسب برای محل جدید انجام می شد.

در جلسات مورخ ۹ تیر ۸۳ و ۵ مهر ۸۴ نیز این امر مورد تاکید شورای شهر دوره دوم نیز قرار گرفت و سرانجام نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب امسال آماده بهره‌برداری شد.

اما نکته حائز اهمیت این است که بعد از نوشتن این نامه، محمد مهدی تندگویان(عضو شورای شهر و از امضاء کنندگان نامه به رئیس جمهوری) که مشاور عالی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی از کار برکنار شد.

گویا دولت تدبیر و امید تحمل این نامه را نداشته و تصمیم گرفت که یکی از مسئولان نمایشگاه بین المللی را برکنار کند.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تایید خبر برکناری تندگویان از نمایشگاه بین المللی گفت: علت را نمی دانیم ولی به نظر می رسد دولت تدییر و امید تحمل کوچکترین انتقاد را هم ندارد.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا