مدیریت شهری

حبیب زاده:همگانی شدن ورزش در تهران نیاز به پایش و نیازسنجی مردمی دارد

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، "محمد رضایی"، رییس این سازمان در ابتدای جلسه شورای راهبردی ضمن خوشامد گویی به "افشین حبیب زاده"، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران، به بیان گزارشی کوتاه از عملکرد سازمان ورزش پرداخت.

محمد رضایی گفت: طی سال‌های اخیر سازمان ورزش با برنامه‌ریزی منسجم  و راه اندازی اتاق فکر و شورای راهبردی با حضور نخبگان ورزش کشور، توانست در جهت ارایه ورزش ارزان و در دسترس به شهروندان اقدامات خوبی را انجام دهد.

به گفته رضایی، در ابتدای هر سال برنامه‌ای مدون به همراه تامین اعتبار لازم برای اجرای فعالیت‌های ورزشی ـ تفریحی در سطح محلات پایتخت به ادارات ورزش مناطق ۲۲گانه ابلاغ می‌شود تا پایتخت‌نشینان هر چه بیشتر وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به این که سازمان ورزش شهرداری در ابتدای کار برای توسعه ورزش همگانی به گسترش زیرساخت‌ها پرداخت، اظهار کرد: در حال حاضر در این بخش با تحولات خوبی مواجه ایم و لازم است ضمن توجه به موضوع زیرساخت‌ها برای افزایش مشارکت شهروندان در عرصه ورزش ، کیفیت و کمیت برنامه های اجرایی را ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مصوبه سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازگرداندن مجموعه های ورزشی از مناطق به سازمان ورزش به منظور یکپارچه سازی مدیریت آنها سخن گفت. همچنین توضیحاتی را در خصوص بازگرداندن سوله های الزهرا(س) به ستاد بحران بیان کرد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران خاطر نشان کرد: روزانه در هر یک از اماکن ورزشی تحت پوشش این سازمان یک سانس به صورت نیم بها به آقایان و بانوان خدمت رسانی می کنند. همچنین دوسانس در هفته به صورت رایگان با عنوان منزلت در اختیار سالمندان قرار میگیرد. خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ، دانش آموزان، بیماران خاص و … نیز با تخفیف از اماکن ورزشی سازمان ورزش استفاده می کنند.

این نشست با اظهارات معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه یافت.

افشین حبیب زاده ورزش را راهی مناسب برای کاهش استرس و خشم شهرنشینان و افزایش سلامت جامعه دانست و از اقدامات سازمان ورزش تقدیر کرد.

وی گفت: علی رغم اقداماتی که برای همگانی شدن ورزش در سطح تهران انجام شده است اما به نظر می‌رسد، پایتخت بار دیگر به یک پایش و نیازسنجی مردمی برای بالابردن کیفیت خدمات نیاز دارد.

خدمت به اقشار کم برخوردار دغدغه مدیریت شهری

معاون نظارت شواری اسلامی شهر تهران بزرگ ترین دغدغه مدیریت شهری را خدمت به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار بیان کرد و بر مطالعه در جهت برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف برای پاسخگویی به مطالبات این قشر تاکید کرد.

وی از رییس سازمان ورزش شهرداری تهران خواست تا به منظور استفاده بهینه از اماکن ورزشی ارتباط و تعامل بیشتری با سایر ارگان ها و صنوفی که آمادگی سرمایه گذاری دارند، برقرار کنند و از این طریق گامی مثبت برای بهسازی اماکن ورزشی بردارند.

بررسی کیفیت ارایه خدمات در مجموعه های ورزشی،  استفاده صحیح از پتانسیل‌های موجود در پایتخت برای همگانی شدن ورزش، ارتباط با وزارت ورزش و حضور مستمر در محلات و سراهای محله برای ایجاد فضای ورزشی از دیگر پیشنهادات مطرح شده از سوی حبیب زاده بود.

درادامه این جلسه برخی معاونان و مدیران سازمان ورزش نظرات خود را در مورد مسایل عنوان شده، مطرح کردند.

پس از نشست یادشده معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه ورزشی الزهرا (س) ۳۷ بازدید کرد.

هجدهمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان ورزش شهرداری روز هفتم اسفندماه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا