مدیریت شهری

تمجید معاون شهردار از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی/باغ کتاب تهران چهار راه فرهنگی و محل تلاقی فرهنگ ها و ارزش های اجتماعی در پایتخت است

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ابراهیم شیخ در حاشیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که در حال برگزاری در پردیس های سینمایی باغ کتاب تهران است، در گفت و گو با روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران می تواند منجر به تقویت "هویت جمعی" شهروندان شود، گفت: این مجموعه چهار راه فرهنگی و محل تلاقی فرهنگ ها در پایتخت است.

به گفته شیخ ، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از متولیان ساخت فضاهای فرهنگی در شهر تهران گام موثری در توسعه و گسترش این فضاها برداشته و در این میان ستاره و مروارید فعالیت ها برای توسعه مجموعه های فرهنگی؛ باغ کتاب است.

وی با تاکید براینکه باغ کتاب تهران ظرفیت آبرومندانه و ارزشمندی را برای شهر تهران مهیا کرده است، تصریح کرد: باغ کتاب تهران مجموعه فرهنگی قابل توجه در دنیای امروز به شمارمی آید.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید استفاده بهینه و موثری از مجموعه باغ کتاب تهران صورت گیرد، افزود: باغ کتاب باید به محل رفت و آمد شهروندان و به عبارتی چهار راه فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: باغ کتاب فرصت مناسبی را برای ملاقات شهروندان با نخبگان و تبادل فرهنگی فراهم می کند.

شیخ با بیان این مطلب که هر محدوده و منطقه ای از تهران فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد، گفت: تا کنون فضایی برای تبادل و تلاقی این فرهنگ در شهر تهران وجود نداشت و امروز باغ کتاب تهران می تواند این ظرفیت را برای پایتخت نشینان به وجود آورد.

وی به بازدیدهای خود از فضاهای فرهنگی ایجاد شده در سطح شهر تهران از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: باید به این شرکت و دست اندرکارانش به خاطر ظرفیت ها و زیرساخت های خوبی که  در زمینه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به وجود آورده است، دست مریزداد گفت، چرا که فرصت قابل توجهی را برای بهره مندی شهروندان از این فضاها فراهم کرده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد فضاهای فرهنگی از نظر گستردگی باید تمامی نقاط و محدوده های تهران را دربر بگیرد.

به گفته شیخ در زمینه ساخت و سازهای فضاهای فرهنگی اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و باید با توجه به بستر مناسب‌ فراهم شده پایتخت ایران به سمت شهری مدرن، پویا و سرزنده حرکت کند.

مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.

وسعت این مجموعه فرهنگی۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ کتاب تهران،مسجد ۷۲ تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ،اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

گفتنی است شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در نخستین همایش ملی مشارکت در ساخت که با حضور سازندگان برتر برگزار شد به عنوان سازنده برتر در پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری امام رضا (ع) (رضوان) انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا